Gå til innhold

Alt om Motorola Droid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har ikke skjønt hva som er så rått med denne? OMAP3430 550 MHz CPU? Fniis.. :)

 

Venter på at HTC Touch HD2 skal dumpe ned i postkassa jeg..

Link til benchmark? Eller bare sammenligner du med iPhone 3gs (som har samme type prosessor?)

Eller er du blandt de som fremdeles tror at en P4 @ 4ghz > i7 @ 2ghz?

 

Du må forøvrig kose deg med windows mobile. Det hadde ikke hjulpet om den hadde hatt maskinvare fra 5 år frem i tid når den har et OS fra 5 år tilbake i tid.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar
Har ikke skjønt hva som er så rått med denne? OMAP3430 550 MHz CPU? Fniis.. :)

 

Venter på at HTC Touch HD2 skal dumpe ned i postkassa jeg..

 

Trodde jo at folk hadde lärt å ikke se seg blind på MHz'ene etter P4 racet... Forskjellen mellom en OMAP3430 på 550 og en Snapdragon på 1G trenger ikke väre stor.

http://www.anandtech.com/gadgets/showdoc.aspx?i=3595&p=2

http://discuss.gdgt.com/motorola/droid/gen...-deal-breaker-/

Lenke til kommentar

Eriksen: Tror ikke at det er riktig at grafikkprosessoren er seperat. De fleste sider rapporterer at den er det, men i en diskusjon bland folk som tilsynelatende har peiling (søk etter gpu på siden, innlegg av obi) så tror jeg at den er integrert på samme måte som i 3gs.

 

 

Ang at den kun har CDMA, så har det gått gjennom en GSM versjon hos FCC noe som trolig betyr at den er på veg til europa (google droid gsm).

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

Alle vet at Snapdragon knuser all motstand! Jeg finner ingen direkte Snapdragon MSM8250 vs OMAP3430 benchmark, men når Snapdragon yter i gjennomsnitt 400% bedre enn Qualcomm MSM 7201A (528mhz) CPU'en som sitter i bl.a. HTC Touch HD, så er jeg ganske sikker på at den knuser OMAP3430 også så det holder. iPhone 3GS er veldig rask ja, men husk at iPhone OS er super-optimalisert og jeg tviler på at den samme CPU'en yter like bra i Android OS.

 

Sikkert en bra telefon men jeg skjønner ikke hvorfor den skal hypes så fælt når specsa ikke er all verdens.

Lenke til kommentar

Qualcom'en på 528Mhz som det refereres til er en generasjon eldre enn OMAP3430. Palm Pre (TI Cortex A8) og 3GS (Samsung Cortex A8) har samme CPU designen som den Droid'en har, så både Pre'n & 3GS'en sin hastighet er noe man kan sammenligne med, selv om det ser ut til at Motorola har tatt en utgave med halve grafikkytelsa sammenligna med 3GS'en.

Endret av Flippo
Lenke til kommentar
Sikkert en bra telefon men jeg skjønner ikke hvorfor den skal hypes så fælt når specsa ikke er all verdens.

Fordi den har knall skjerm, skikkelig design, hw tastatur, bra kamera, langt bedre CPU enn andre Android modeller, Android 2.0 og godt batteri. Fordi det er en telefon folk vil ha. Så lenge mobilen går glatt og klarer å kjøre alt av programmer samt flash når det kommer, så er ikke maskinvare veldig viktig lenger. Da er det software som teller.

Qualcom'en på 528Mhz som det refereres til er en generasjon eldre enn OMAP3430. Palm Pre (TI Cortex A8) og 3GS (Samsung Cortex A8) har samme CPU'en som den Droid'en har, så både Pre'n & 3GS'en sin hastighet er noe man kan sammenligne med, selv om det ser ut til at Motorola har tatt en utgave med halve grafikkytelsa sammenligna med 3GS'en.

Blir spennende å se hvor ytelsen ender opp ja.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar
Uvisst hva [akselerometer, magnetometer og proximity-sensor] vil brukes til.
Foruten programmer ala det pisset som utgjør 95 % programmene på App Store, spill hvor man bruker mobilen aktivt som med Wii-kontroll?

 

Alle vet at Snapdragon knuser all motstand! [...] [For] når Snapdragon yter i gjennomsnitt 400% bedre enn Qualcomm MSM 7201A [...] så er jeg ganske sikker på at den knuser OMAP3430 også så det holder.
Ikke akkurat vanntett argumentasjon... :roll:

 

 

Jeg savner xenon-blitz, ALMOLED-skjerm, og, indirekte, bedre batteritid (ifølge BGR 6.5t bruk / 270t standby).

Lenke til kommentar
er du helt sikker på det med AMOLED?
Ja.

 

Jeg vet at både Amobil og M-R har kommentert at den kan være vanskelig å lese i sterkt sollys, men de sier samtidig at "Skjermbildet er sylskarpt, og uten tvil blant det beste vi har sett noensinne." (Amobil, 03.08.09) og jeg har ikke store problemer med å bruke skjermen.

 

Og so what - er det virkelig kjempeviktig at skjermen gjør seg godt i sollys, eller kan man gi litt på det og tjene mye på batteritid og skarphet? Jeg hadde i hvert fall valgt en sylskarp og mindre strømkrevende skjermtype.

Lenke til kommentar

Der igjen strides de lærde. Bruker virkelig AMOLED mindre strøm i praksis? For å vise et hvitt bilde bruker AMOLED nesten tre ganger så mye strøm som tilsvarende lcd ved samme lysstyrke.

Og ved surfing er det som regel mye hvitt på skjermen.

 

Det er ikke uten grunn at menyene som regel er svarte med hvit skrift når AMOLED er brukt.

AMOLED vil med andre ord egne seg svært dårlig for e-bøker hvis man da ikke tilfeldigvis foretrekker hvit skrift på svart bakgrunn.

 

Står litt om det her og her. Jeg finner derimot ikke den siste linken jeg hadde med en fin tabell over strømforbruket.

 

Edit: Her er'n gitt :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Hey, takk for opplysende info PL610.

 

Men er ikke ekstremt mye hvitt i android bortsett fra på web og 1.6 market. Tror nok AMOLED er litt bedre for batteri tiden. Så var det dette med direkte sollys da. Ikke veldig viktig egentlig. Når var sist jeg myste på skjermen i direkte sollys? No idea...

 

Uansett nyttig å vite!

Endret av Zappy
Lenke til kommentar
Det er ikke uten grunn at menyene som regel er svarte med hvit skrift når AMOLED er brukt.
Nå er det faktisk sånn at hvit skrift på svart bakgrunn gir bedre kontrast (selv bruker jeg Pearl Black-temaet til Symbian_Pro), men jeg ser poenget ditt.

 

Nei, jeg var ikke klar over at et hvit bilde ville kreve så mye mer. Det endrer imidlertid ikke min mening om at AMOLED er en bra teknologi, for lavere lesbarhet i sollys og høyt forbruk ved lommelykt-applikasjoner er en fair trade mot 20-60 % mindre strømbruk og langt skarpere skjerm ved vanlig bruk. :)

Lenke til kommentar

Har ikke svart skrift på hvit bakgrunn nøyaktig lik kontrast som hvit skrift på svart bakgrunn?

Hvordan vi oppfatter det er dog noe annet.

 

Snippet fra et pdfdokument fra blindeforbundet.no:

"Svart tekst på hvit bunn er det

som gir størst lesehastighet i

løpende tekst. Deretter kommer

grønt på hvitt, blått på hvitt og

svart på gult. For lesing av enkle

ord, gir også disse fire kombinasjonene

den beste lesbarheten på

lengre avstand."

 

Hele dokumentet ligger her.

Jeg tror nok jeg foretrekker ebøker på en lcd i såfall :)

 

Lurer forresten på hvordan tastaturet er på denne da det virker rimelig tynt. Det kan umulig bli rare tastevandringen :)

Lenke til kommentar

Det går nok mot et kjøp av Droid om/når den kommer. Hadde i utgangspunktet sett meg ut Palm Pre, men er så fornøyd med Android (har Magic i dag) at jeg ønsker å fortsette med det. Og så har jeg store ønsker om full-qwerty og den slags.

 

Har sett alt som er av videoer på youtube i kveld, og jeg blir sikrere for hver video :) Blir virkelig spennende å se om noen tar inn Motorola til Norge igjen.

Lenke til kommentar

Det jeg har lest av Droid er veldig positivt ja.

 

Android 2.0 er et stort steg i riktig rettning. Enda finnes det svake punkter som f.eks. media avspilleren, men det ser ikke ut som om det har tenkt å legge seg på latsiden når det gjelder patching med det første. Jeg føler at potensialet i fremtidige oppdateringer blir større.

 

Homescreen virker laggy til tross for at telefonen er rask til alt annet. Gir ikke mye mening. Ser for meg en tidlig patch vil fikse det.

 

Hardware messig er telefonen knall, men enkelte mener at tastaturet ikke er topp.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...