Gå til innhold

Full HD i stort format


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm, kanskje jeg skulle vurdere prosjektor i steden for TV.. :hmm: Eneste som er litt kjedelig er at jeg ikke har ein rett vegg. Tipper det blir litt kjedelig å se på TV i vinkler ;D

 

EDIT: Det passer forsovet godt fram i ombyggingsplanene mine.. Meeen, det er noen mnd/år til.. :|

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Hovedsaken med TV vs Projektor er da at rommet må være helt mørkt når du bruker projektor, med TVen så trenger man ikke tenke på slikt. Desto mer lys i rommet med projektor, desto svakere blir bildet på lerretet.

 

Det går ann å henge et lerret i taket, som du kan da dra ned som en persienne(det kan oppstå bølger i slike lerret).

 

Men får prøve å gå tilbake til emnet. :)

Endret av Scotty
Lenke til kommentar

En liten skrivefeil rett under bildet:

Med A600 frir Samsung frir til seriøse hjemmekino-folk uten alt for dype lommer.

Og prisen er jo veldig fin i følge produktinformasjonen: 299 og 449 kr. :p

 

Men tilbake til sakens kjerne: Hovedforskjellen mellom A600, A800 og A900 er kontrastforholdet. Det er på henholdsvis 1:3000, 1:10000 og 1:12000. Lysstyrken er vistnok bare 1000 ANSI Lumen på alle i følge Samsung. (Jeg synes det hørtes merkelig lite ut)

 

For de som er på jakt etter prosjektør: Merk at disse er av DLP-typen. Det vil si god kontrast, men regnbueeffekt (negativt). LCD-typen har ikke regnbueeffekt, men til gjengjeld mye dårligere kontrast.

Lenke til kommentar

1000 AL er ikke lite i hjemmekinosammenheng. Nå spørs det riktignok hvordan Samsung har målt sine 1000 AL, om det er et kaldt eller kalibrert bilde. 1000 kalibrerte AL regnes forøvrig å være bra i hjemmekinosammenheng. Om du har en lys stue trenger heller ikke flere AL bety et bedre bilde grunnet refleksjoner i rommet.

 

Noen som vet om disse projektorene er auto-irisbaserte?

I prisklassen som skisseres i artikkelen er det svært hard konkurranse, og ut fra spesifikasjoner ser ikke akkuratt denne ut til å bli referanse i prisklassen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...