Gå til innhold

Bedre bilde med hdmi...


Trondms

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
absolutt null forskjell hos meg. valgte heller å bruke komponent kabelen. lurer på om mange av de som sier de ser forskjell har brukt kompositt kabel, eller ikke satt komponent kabelen til hd riktig.

 

synes det er rart med alt hdmi styret, tydelig at noen har klart å markedsføre det godt.

 

Som sagt, det er avhengig av tv`n! Det er uansett bedre med hdmi..

Lenke til kommentar
absolutt null forskjell hos meg. valgte heller å bruke komponent kabelen. lurer på om mange av de som sier de ser forskjell har brukt kompositt kabel, eller ikke satt komponent kabelen til hd riktig.

 

synes det er rart med alt hdmi styret, tydelig at noen har klart å markedsføre det godt.

 

Som sagt, det er avhengig av tv`n! Det er uansett bedre med hdmi..

 

jeg tror det er avhengig av brukeren også. ikke få jeg har vært hos som ikke hadde satt komponent kabelen til hd. og ps3 eiere som bruker kompositt kabelen på sin hdtv. sier ikke at det gjelder deg men forskjellen mellom hdmi og komponent er i praksis minimal.

 

er for eksempel mye større forskjell mellom vanlig kompositt scart og rgb scart, men merkelig få som brydde seg om det når det var det man koblet opp konsoller med. så er nok mye hype ute å går når det gjelder hdmi.

Lenke til kommentar
forskjellen mellom hdmi og komponent er i praksis minimal.

 

Definitivt, utifra min erfaring også. Jeg har Samsung LCD-TV'er. Selv med lupe ville det være vanskelig å se forskjell detaljemessig mellom komponent og HDMI. Det som gjør at jeg faktisk kan skille dem, er at komponent faktisk gir varmere farger enn HDMI inntil man jevner det ut med kalibrering, og at jeg ikke får pixelmapping med komponent, hvilket gjør at bildet mister noe informasjon i kantene til overscan som blir synlig via HDMI.

 

Om noen synes bildet er dårlig med komponent mens bra med HDMI, må det bero på skjermens bildebehandling og ikke potensialet til grensesnittet (fra en 360, ikke generelt) som er omtrent likt.

Endret av JerkenovDecoq
Lenke til kommentar
tenkte kompositt jeg, for der ser man godt forskjell, ikke komponent, nei da er det værre

Hmm, hva mener du egentlig??

 

kompositt pluggen, den gule, gir dårligst bilde.

 

komponent (rød,grønn og blå) gir 1080p på utvalgte tver som støtter det.

altså, jeg tenkte gul rød hvit, ikke rgb. tror jeg ikke har prøvd rgb noen steder :S unntatt prosjektorer.

Lenke til kommentar

Har sammenlignet Fifa 2009 som kjøres på 40" LCD full HD (PS3) via hdmi med min Fifa på Xbox som kjøres med komponent, og jeg kan ikke si at jeg ser noen særlig forskjell. Forskjellen kan ligge i at jeg har 90-100" lerret, som fører til at oppløsningen selvfølgelig blir noe grovere, men er meget fornøyd med bildet. Jeg har dog bestilt en billig hdmi-kabel fra dealextreme så skal uansett teste om det er noen sebar forskjell, men tviler egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...