Gå til innhold

AMD oppgraderer Athlon II og Phenom II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser nå mest frem til Athlon II x4 600e jeg, 45 w, 2,2 ghz, driver den vifteløst 4850 uten å bli flaskehals i spill, så blir det knall for meg, støyfantiker som jeg er. Alternativt er jo selfølgelig å bruke undervoltprofiler når en kun skal høre musikk eller se film.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

kommer mye godt fra amd om dagen.. men det er "litt" sent å sloss mot core2 nå syntes jeg.

 

Ser nå mest frem til Athlon II x4 600e jeg,

nå er det ikke vansklig å undervolte og underklokke nok til at du kan kjøre de samme frikvensene og fremdeles ha en så lav tdp. om jeg skal stole på W målern på hovedkortet mitt har jeg kjørt prime 95 på 4 kjerner på 1.2ghz på ca 20w, den viste 120w ved 4 kjerner på 3ghz og standard volt. mener jeg kjørte cpu'en på 0.9v . Phennom II 3ghz black ed.

Lenke til kommentar

AMD smart profile er profiler du kan "koble" til .exe filer. DVS at viss du spiller et spill som du vet kun bruker en kjerne, kan du lage en profil med en høyt klokket enkelt kjerne mens de andre kjører lavere frekvenser. Alt dette gjøres med amd overdrive.

 

Med å "koble til" så mener jeg at hver gang exe filen blir åpnet, starter profilen.

Lenke til kommentar

Gramatikkommunisten minner om at det ikke heter "volten", men spenningen.

Verbet "volting" er meg bekjent noe gymnastgreier.

 

Man øker eller senker spenningen, evt. setter spenning på noe.

 

Så får man håpe at ironien står den heldige bi og at dette innlegget er forskånet fra de værste leifene.

 

+1 for DisplayPort.

Lenke til kommentar
Begge seriene får en skikkelig ansiktsløftning av AMD!

Hva er det egentlig som er nytt i disse modellene? Ansiktsløftning???

 

Artikkelen sier jo ingenting om hva som er forskjell på disse og vanlige Phenom II. PhenomII X2 specsen ser helt lik ut som den X2en jeg har i min maskin.

 

Er det slik som nevnes tidligere her at B står for businessmodell? Har Herr Skribent tråkket i salaten her, mon tro?

Lenke til kommentar
Begge seriene får en skikkelig ansiktsløftning av AMD!

Hva er det egentlig som er nytt i disse modellene? Ansiktsløftning???

 

Artikkelen sier jo ingenting om hva som er forskjell på disse og vanlige Phenom II. PhenomII X2 specsen ser helt lik ut som den X2en jeg har i min maskin.

 

Er det slik som nevnes tidligere her at B står for businessmodell? Har Herr Skribent tråkket i salaten her, mon tro?

som vi sa, disse er business class, de er laget for bedrifter, omtrent som opteron

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...