Gå til innhold

Everyblock går GPL


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nettstedet ble utviklet ved hjelp av et stipend og en av betingelsene for å få stipendet var at kildekoden måtte frigjøres under GPL innen stipendets utløp.

 

Alt er likevel ikke bare fryd og gammen da Everyblock er bekymret for om og hvordan de skal overleve som firma nå som all koden deres frigjøres.

Dette er vel noe de burde ha tenkt på siden begynnelsen, med tanke på de betingelsene som ble satt.

Lenke til kommentar

G: Det er bare én av flere måter å tjene penger på med friprog. Fluendo er vel ett av mange firmaer som driver på denne måten? Dette betyr bare at Everyblock må være best - så vil kundene bli.

 

Jeg leste om en OpenSolaris sysadmin (eller noe sånt), som hadde fortalt en storkunde ( ordentlig storkunde ), eller rettere en som representerte firmaet, da, at han kan laste ned Solaris fra nettet, og få akkurat det samme.

Kunden ble først sinna - hvorfor hadde han da nettopp betalt enorme summer for det?

"Hvis du kjøper produktet, kan du ringe meg på julaften om du får problemer. Hvis du laster det ned, må du ordne det selv."

Mens enkeltnerder har mer enn nok tid til å pusle med problemer, har ikke større firmaer råd til dette - det blir veldig fort dyrt.

 

Det er ikke rart de er bekymret, for det blir jo en forandring. Men gjør de en god jobb, vil det overraske meg om de går dukken (gitt at produktet deres er bra, da, selvsagt.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...