Gå til innhold

Foto

Ingen Lydenhet er installert?


7 svar i denne tråden

#1 maijann

maijann

    Bruker

  • Medlemmer
  • 17 innlegg
  •   27. juni 2009

Skrevet 27. juni 2009 - 20:53

Hei

Jeg har en Acer Aspire 5100 som er vel 2 år gammel nå. Den er med Windows Vista Home Premium.

I går var det en nabo innom og skulle installere noen drivere og slik for å få rettet om i småfeil. Men jeg fant senere ut at lyden eller de innebygde høytalerne ikke virket i det hele tatt. Noe som er utrolig frustrerende.

Inne på enhetsbehandling ( Legger ved bilde) Ligger lydenheten uten noen gul trekant med utropstegn eller noe..
Nede På skjermen der med klokka har jeg to symboler for lyd en bronse (?) farget ,Realtek HD Audio Manager og en hvit ,Realtek High Defenition Audio. Den hvite har også en rød runding med hvitt kryss merket på den. Den bronsefargede dukket ikke opp før etter de nye driverene var lagt inn.

Håper virkelig der er noen hjelsomme flinke der ute. Hadde vært evig takknemmelig! :-)

Postet bilde

Vedlagte miniatyrbilde(r)

  • enhetsbehandling.jpg

  • 0

#2 Hårek

Hårek

    Moderator

  • Moderatorer
  • 23 149 innlegg
  •   30. januar 2002

Skrevet 27. juni 2009 - 21:31

... Den hvite har også en rød runding med hvitt kryss ...

Klikk på den, og slå av 'mute'.
  • 0

Disk diagnose program MBRlister.

# Skal du sitere et innlegg? Fjern unødvendige sitater slik at andre som leser tråden slipper å lese det samme igjen og igjen når de blar nedover.

Korrekturavdelingen.no anbefales for å sjekke vanlige skrivefeil.


#3 matoft

matoft

    Bruker

  • Medlemmer
  • 130 innlegg
  •   25. september 2005

Skrevet 27. juni 2009 - 21:33

Trykk Start/ Kontrollpanel/ Programmer og egenskaper/ Finn Realtek driverne/programvaren her og trykk "Avinstaller".
Se til i Enhetsbehandling at det ikke er installert drivere til lydkortet. (Hvis det fremdeles viser "Realtek High Definition Audio" der, høyreklikker du på driveren og trykker "avinstaller".
Når alle spor etter driverne er borte, restarter du maskinen.

Ved driverfeil, er det alltid lurt å slette alle drivere og programvare som har problemer, og så installere driveren på ny.

Gå til Realtek High Definition Audio Driver / Trykk "I accept to the above" deretter "Next".
Last ned og installer driveren ved navn "Vista, Windows7 Driver(32/64 bits) Driver only (Executable file)"

Kom tilbake hvis det ikke fungerer.

Dette innlegget har blitt redigert av matoft: 27. juni 2009 - 21:33

  • 0

#4 maijann

maijann

    Bruker

  • Medlemmer
  • 17 innlegg
  •   27. juni 2009

Skrevet 27. juni 2009 - 22:59

Hårek : Det er ikke et mute tegn, det er et kryss.

Matoft : Jeg prøvde alt det du sa og lastet ned den driveren du skrev, men da kom dette opp?

Uten_navn.jpg
  • 0

#5 ask99

ask99

    Bruker

  • Medlemmer
  • 1 392 innlegg
  •   12. januar 2009

Skrevet 28. juni 2009 - 00:02

Hvis du har slettet lyd drivere,og driveren i linken til matoft ikke fungerte,så last ned driver fra Acer,den er til Aspire 5100
  • 0

#6 matoft

matoft

    Bruker

  • Medlemmer
  • 130 innlegg
  •   25. september 2005

Skrevet 28. juni 2009 - 00:05

Jeg beklager da jeg mest sansynligvis har gitt deg link til feil driver.
Prøv å laste ned lyddriver fra Acer sin egen side.
Acer Drivere
Finn fram til den Pc-versjonen du har, øverst på lista er en link til Audio driver fra Realtek. Dette SKAL være riktig versjon.
Last ned denne driverversjonen og prøv på ny.

Lykke til! ;)
  • 0

#7 maijann

maijann

    Bruker

  • Medlemmer
  • 17 innlegg
  •   27. juni 2009

Skrevet 28. juni 2009 - 11:20

Jeg har flere ganger prøvd å laste ned driveren til min data fra acer sine sider og installert den (bare kjørt setup). Det kommer opp at enheten er installert velykket men alikevel er det som driver ikke får kontakt med høytalerene.

Når jeg ikke har installert noen drivere : Ingen lydutdataenhet er installert
Når jeg har installert driveren : Ingen lydenhet er installert

Jeg forstår virkelig ingenting!
  • 0

#8 wiberos

wiberos

    Bruker

  • Medlemmer
  • 3 815 innlegg
  •   22. desember 2005

Skrevet 28. juni 2009 - 18:55

Jeg lurer om du skal prøve igjen:

-avinstallere realtek programvare fra Add/remove i control panel
-kontrollere og avinstallere (hvis det er noe i enhetsbehandling)
-Reboot maskinen og kontrollere enhetsbehandlingen igjen. Er det detectert og installert noe der igjen?
  • 0


0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere