Gå til innhold

Fotodugnad #14: Bakgårdssafari


Anbefalte innlegg

Nå gror det godt ihager og kratt så det passer med en utfordring som alle med kamera kan delta i.

 

Bakgårdsafarien starter mandag 18. mai ved soloppgang og avsluttes ved solnedang søndag 24. mai (I tilfelle midnattsol, så gjelder klokkeslettene 00:00:00 og 23:59.59 ).

 

En bakgårdssafari foregår i din egen bakgård, hage eller umiddelbare nabolag. Du kan velge om du vil poste enkeltbilder (ett til tre) eller presentere et foto-essay når utfordingen er over. Velger du foto-essay, så kan du ta med maks et bilde fra hver dag. Det opprettes en galleri-tråd på kvelden søndag 24. mai.

 

Det er ingen påmelding - det er bare å forsøke; får du det til, så poster du bildene i den angitte perioden. Klarte du det ikke, så er det ingen behøver å få vite det :)

 

Reglene er enkle:

 

1. Du må være fotografen bak bildene og de skal være tatt i dugnadens periode.

2. Denne dugnaden varer fra mandag 18.05.09 kl. soloppgang til og med søndag 24.05.09 solnedgang.

3. Bildene skal postes i galleritråden i løpet av uken etter dugnaden.

4. Du kan poste fra ett til tre enkeltbilder eller et foto-essay (opp til 7 bilder, maks et fra hver dag) som dekker utfordringen.

5. Bildene skal ikke være større enn 1280 piksler på lengste side.

 

Denne tråden fungerer også som diskusjonstråd.

 

Tom

 

edit: (24.05.09) Jeg har endret maks størrelse til 1280px på lengste side.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå blir jeg bortreist store deler av utfordringsperioden, kan jeg f.eks. poste bilder fra mine foreldres bakgård/hage? selv om den befinner seg 400km "hjemmenfra"?

Det er jo klart må gå greit - det er jo den bakgården/hagen som du har der du er som gjelder.

 

Tom

Lenke til kommentar
Men jeg pwna påstanden din uansett.

Kjør den komboen i en uke, så skal jeg holde kjeft :)

 

Tom

 

Nå som jeg har funnet ut hvordan jeg stiller blender, så kan jeg fint gjøre det, om jeg vil. Ikke det at jeg har noen planer om det, nå som jeg har fått D700.

Lenke til kommentar
Huff, kunne tenkt meg et nytt objektiv nå ja. Har bare 18-55mm 3,5-5.6 for øyeblikket.. Får se hva jeg får (tid) til.

Det er ikke et must å bidra med makro-bilder. Bruk det utstyret du har.

 

Jøssenam, jeg ble visst med på dette jeg! I går var det 24-70 f/2.8L med en skokk mellomringer, i dag er det 70-200 f/2.8L IS med 1,4x konverter, og i morgen kan det hende jeg skal ta MP-E'n med utendørs, om det er vindstille.

"The more, the merrier" som de sier over dammen. Du kommer ihvertfall nærme nok med MP-E

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...