Gå til innhold

Diskusjonstråd for konkurranse: "Ta påskebilder, vinn mobil"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dere har ikke skrevet et ord om hva bildene vurderes etter, kun hva som _ikke_ vurderes (bildekvaliteten) og kriteriene for å delta.

 

Viktigste infoen mangler altså.

 

Flott med konkurranse forresten :)

Kriteriene står i artikkelen vil jeg påstå:

* Bildene må være tatt med en mobiltelefon i løpet av perioden fra og med i dag til og med andre påskedag, 13. april.

* Du kan sende inn maksimalt tre bilder.

* Medarbeidere innenfor Tek-nettverket kan ikke delta.

 

Eller savner du noe annen info i forhold til det?

 

Hvordan bildene vurderes er vel veldig subjektiv (spesielt avstemningsdelen). Det er nevnt at temaet er påske, så at det inneholder elementer som gjenkjenner denne tiden er bra. At bildet er humoristisk er også en bra ting, og motiver som er vanskelig å fange opp er naturligvis positivt. Som for eksempel et fall på en kjelke, et hopp på ski eller nærbilde av en elg. Men et tre i snødekt landskap kan også bli et kunstnerisk bra bilde. Vår anbefaling er nok bare å laste opp de bildene brukeren selv synes er best og vekker mest følelser i en eller annen form :)

Lenke til kommentar
Kriteriene står i artikkelen vil jeg påstå:

* Bildene må være tatt med en mobiltelefon i løpet av perioden fra og med i dag til og med andre påskedag, 13. april.

* Du kan sende inn maksimalt tre bilder.

* Medarbeidere innenfor Tek-nettverket kan ikke delta.

 

Eller savner du noe annen info i forhold til det?

 

Hvordan bildene vurderes er vel veldig subjektiv (spesielt avstemningsdelen). Det er nevnt at temaet er påske, så at det inneholder elementer som gjenkjenner denne tiden er bra. At bildet er humoristisk er også en bra ting, og motiver som er vanskelig å fange opp er naturligvis positivt. Som for eksempel et fall på en kjelke, et hopp på ski eller nærbilde av en elg. Men et tre i snødekt landskap kan også bli et kunstnerisk bra bilde. Vår anbefaling er nok bare å laste opp de bildene brukeren selv synes er best og vekker mest følelser i en eller annen form :)

Du leste nok litt kjapt over innlegget mitt. Som sagt står vilkårene for å delta klart å tydelig, men ikke vurderingsgrunnlaget.

 

Men da forstår jeg det slik at bildet juryen enkelt og greit _liker best_ vinner, gjerne med innslag av særnorske påskeritualer, mobiler, og litt annet. Får prøve å stelle istand et bilde av meg på ski med kyllinger i den ene hånda og det mobile bredbånde i den andre, eller noe slikt da. :)

 

God påske :)

Lenke til kommentar

Jag vet inte vad jag ska säga, förutom att jag inte är så korkad att jag försöker fuska.

 

Jag visste inte att det stod så på bilderna innan ni skrev om det, och jag har ingen aning om hur det kommer sig att det gör det.

Jag äger både en canon och en olympus, men jag hade inte någon av dem med mig på fjället i torsdags utan endast min mobil med kamera.

Så någon förklaring kan jag inte komma med, ser bara att det står likadant på bilderna som ligger här på min dator. Det enda jag gjorde med någon av bilderna från det att jag la över dem från mobilen var att beskära innan jag la upp dem på sidan.

Men jag förstår definitivt alla tvivel, och får väl bara se mina bidrag som diskade då.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...