Gå til innhold

HTC med Omnia HD-killer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nykommeren skal ha Nvidia AP16-brikkesett med 600 MHz klokkehastighet. Dette åpner for at mobilen spiller av video i HD-oppløsning, og det tillater at Samsung kan inkludere et 12 megapikslers kamera med bildestabilisering.

Samsung kan integrere et kamera på 12 megapiksler i HTC sin telefon?

 

 

En annen kraftig modell, som det også har gått rykter om tidligere, er HTC Thoth eller Athena 2. Ifølge faktaarket skal denne modellen ha et Qualcomm 8250-brikkesett med 1000 MHz klokkehastighet, altså nesten 1 GHz.

1000 MHz er vel strengt tatt 1 Ghz.

 

Dette ser da spennende ut! Får satse på at noen av disse også kommer med Android, slik at det blir litt mer konkurranse på operativsystemer på mobiltelefonmarkedet.

Lenke til kommentar

@bebeluv: Sjekket Wiki nå, skulle vel gjort det før jeg kom med påstanden...

 

The Type C mini-connector is intended for portable devices. It is smaller than the Type A connector (10.42 mm by 2.42 mm) but has the same 19 pin configuration. [...] The Type C mini-connector can be connected to a Type A connector using a Type A-to-Type C connector cable.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-b5747

Lurer på om illustrasjonsbildet var tilfeldig egentlig, for om det er en nVIDIA-logo på den telefonen, kan det vel i all hovedsak bety at det er snakk om Tegra-platformen til nVIDIA :)

Lenke til kommentar
De har jo sitt eget skall oppå OSet.

Nettopp. Tragisk at man benytter et OS som er så latterlig lite brukervennlig at man må flikke på det med egne skall.

Windows Mobile har kanskje et råttent UI, men det har også mange gode egenskaper ut over bare det man ser i brukergrensesnittet. Et OS er jo mer enn dialoger og menyer. Det er også integrering med maskinvare, utvikling av programvare, osv.

Lenke til kommentar

Enig med Pricks, UIen til WM har et betydelig forbedringsmateriale (i forhold til f.eks. iPhone), men funksjonaliteten og mulighetene som kommer med WM er det ingen som kan matche i mine øyne.

 

Å synce med maskinen går lett via USB, og det er veldig mye både enkel og mer avansert programvare som er mulig å skaffe til WM. S60V3 er ikke så fantastisk mye bedre syntes jeg, selvom det kanskje er litt kjappere er det færre muligheter, mindre programvare til tross for et litt bedre UI.

 

Jeg tror at det er kun powerusers og nerds som gidder å utnytte WM og Symbian til sitt fulle, og her vinner WM overlegent spør du meg.

 

Telefonen virket rimelig interessant, men 12 megapixler er bare piss å putte i telefonen spør du meg. Bilder fra telefoner er vanligvis rimelig laber kvalitet, og da blir det bare støy og dårlig kvalitet for å kunne brife med 12-mpx-stempelet. Ingen har lyst å forstørre de bildene uansett.

Lenke til kommentar

Vel, jeg har ikke testet WinMobile 6.5 så det er jo lov å håpe. Det bør være betraktelig mer brukervennlig enn 6.1 som jeg kjører nå. Synes det har skjedd ekstremt lite med WinMobile/PocketPc siden jeg først begynte å bruke det for mange år siden. Det støtter seg fortsatt på bruk av stylus som om det skulle vært en krykke for en med brukket ben. Hadde det ikke vært for konkurranse fra iPhone, Android m.fl. hadde det nok ikke skjedd noe som helst nytt på den fronten.

 

12 mp er jo bare latterlig.

 

JKJK: la oss holde oss til OS for mobiler i denne tråden.

Endret av steeler
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...