Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

samboer/kjæreste med våpen som hobby


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om folk her inne har noe i mot at deres kjære, eller "soon to be kjære" innehaver skytevåpen som foreksempel pistol/hagle/rifle ?

For meg er det ikke noe problem da jeg ser på våpen som ett verktøy.. Klart det kan missbrukes, men det kan også en kniv eller en skrutrekker.

 

Jeg er aktiv pistolskytter og medlem av klubb.

Endret av isprins
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Særeste spørsmålet jeg har lest på lenge! Altså, ikke dumt, bare litt uvant. Aldri hørt om problemstillingen før, men jeg hadde ikke hatt noe i mot det. Sålenge de har våpenløyve er vel alt lov og da går det vel greit?

 

Kan også på forhånd advare deg angående tittelen på emne, før en moderator kommer og sier det. ;)

 

edit: Too slow :)

Endret av niko_90
Lenke til kommentar
Jeg har alltid hatt et klart ønske om å ikke dele hus med noen form for skytevåpen. Selv om det er i et sikret skap.
Anyway, blir neppe aktuelt med en kjæreste som liker våpen.

Seriøst? For meg er dette så langt unna at jeg nesten ikke skjønner om dere tuller eller er seriøse. For meg er det det samme om kjæresten samler på frimerker, korker, vinflasker eller våpen.

Lenke til kommentar

Poenget med en kjæreste er jo at man skal ha mye til felles, like de samme tingene osv. Det er ihvertfall det jeg ser etter hos en kjæreste. Tror ikke jeg ville hatt mye til felles med en som er glad i våpen. En ting er samuraisverd på veggen, harry men greit nok, en annen ting er hagler etc.

 

Selvfølgelig, ingen regel uten unntak, men tviler på at det blir aktuelt.

Lenke til kommentar
Poenget med en kjæreste er jo at man skal ha mye til felles, like de samme tingene osv.

Jasså, da har vi fått klarna opp i hva som er poenget med en kjæreste også. Til felles med kjæresten min har jeg at vi begge liker hverandre. Mye til felles kan jeg vel ikke akkurat si, da vi har helt forskjellige hovedinteresser. Jeg trodde litt av greia var at man kunne utfylle hverandre jeg, og jeg liker det bedre sånn. Da lever jeg inn i en helt ny verden gjennom henne, og hun det samme gjennom min.

 

Tror ikke jeg ville hatt mye til felles med en som er glad i våpen.

Kan ikke fatte hvordan du kan si dette. Har du en fasit på hvordan folk som liker våpen er som mennesker, siden du kan utelukke at h*n ikke ville hatt mye til felles med deg ettersom h*n liker våpen?

 

Selvfølgelig, ingen regel uten unntak, men tviler på at det blir aktuelt.

Hva tenker du da? Med tanke på "tviler på at det blir aktuelt". Kunne du dumpet en fyr/jente du likte fordi du plutselig fant ut at h*n likte å pusle litt med våpen på fritiden?

Endret av niko_90
Lenke til kommentar
Gjest Guest_Luringen_*

Dummeste jeg har hørt. Hva er det med kvinnfolk og våpen! For det første er den en hobby på lik linje med strikking. Strikkepinnene kan også brukes som våpen.

 

Er man så utrygge på hverandre bør man ikke bo isammen.

Lenke til kommentar
Jeg har alltid hatt et klart ønske om å ikke dele hus med noen form for skytevåpen. Selv om det er i et sikret skap. Er sikkert mange som ikke har noe problem med det, spesielt ikke om du driver med våpen i forhold til jakt osv. Men jeg bare grøsser rundt våpen. Er jenten i meg som skriker ut :ermm:

Hva hvis din bedre halvdel er i Heimevernet og er lovpålagt å ha AG3 i huset?

Lenke til kommentar

Jeg deler leilighet med en kar, og han har 5-6 våpen. Alt fra pumphagler til meget kraftige rifler. Men de står i våpenskapet, og det plager meg ikke at han har våpen. Koser oss med kakao og boller om kveldene når han pusser børsene ;)

 

Er man selv skytter, og dama/typen har samme interesse bør vel dette går bra så lenge våpenloven respekteres og man respekterer hverandres hobby.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...