Gå til innhold

Gi minnepinnen ekstra sikkerhet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan styre autorun fra group policy, å skru av autorun er vel nevnt som 'best practice' når du setter opp sånt(tror også det er default hvis du bruker noen av de standard policyene som følger med)

 

 

Jeg har sjekket på et par maskiner som *ikke* står i noe domene og heller ikke der er autorun slått på for minnepinner. Jeg er ganske sikker på at det ikke har blitt skrudd av manuelt på de maskinene. Noen som vet hva som egentlig er standard setting for XP?

Lenke til kommentar

@adder1972: Autokjør fra flyttbare medier ble vel fjernet fra Mac OS av sikkerhetshensyn for mange år siden, så Mac er meg bekjent rimelig immun mot slike sårbarheter som det er snakk om her. Stort mer er det ikke å si om den saken...bortsett fra at det er litt merkelig å bruke en MacBook som illustrasjonsbilde da det neppe er den typiske Mac-bruker som sliter med Conficker og slikt... ;)

Lenke til kommentar

Såvidt meg bekjent så vil XP ikke kjøre noe som helst automatisk fra en minnepinne og det har derfor florert en del applikasjoner som skulle ordne det, men som oftest har vært låst (installert) til maskinen og ikke selve minnepinnen. Det er en annen historie med "spesialpinner" som har to partisjoner, hvorav den ene blir oppfattet av systemet som en CD-spiller/plate, og dermed kan starte en applikasjon ...

 

Hvordan Vista håndterer slikt er jeg like lite interessert i som jeg er uvitende til, men jeg vil anta at det er like sikkert der med tanke på at man knapt kan lage en mappe uten å bli passet på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...