Gå til innhold

Flere Core i7-modeller underveis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror Intel har endelig innsett "tabben" sin med for bra i920.

 

Når Intel la frem sine planer for i7, det var ingen i7 920 med, men i siste biten (2 måneder før lanseringen) bestemte de seg for å lansere 920 (jeg tror at Deneb-truselen var grunnen for det).

 

Deneb-frykten viste seg til å være ubegrunnet, men i 920 som ble utviklet i hastverk i siste biten ble for bra. 920 overklokker så bra at ingen gidder å kjøpe 940, for å ikke snakke om den rådyre 956. jeg tror Intel har innsett tabben med "for bra 920" og prøver å rette opp den nå.

Lenke til kommentar
The primary characteristic of batch production is that all components are completed at a workstation before they move to the next one.

Wikipedia :)

 

Som sam_oslo nevner endres overklokkingsegenskaper og temperatur bl.a. ved forskjellig batch - det kan sammenliknes med såkalte "mandagsvarer", bare at ved CPUer varer mandagen en hel uke, og ingen uke er identisk med en annen.

Lenke til kommentar

For å belyse Batch-forskjellen, og litt skrytt om min B-batch-babe, som har primet stabilt over 1 time @4GHZ på BCLK 211, med 1.34/1.34/1.63 (Vcore/VVT/Vdimm, Load):

 

@4GHZ HT:on (19x211), 1.34v(load), 1 time primestablt

4ghz8bk6.th.jpg

 

Resultatet er ikke endelig, og jeg jobber fremdels for bedre ...

 

EDIT: satt in mindre bilde, det ble litt for voldsomt.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Hei alle dere selvutnevnte eksperter og alle dere andre som tror dere vet alt.

 

Nå virker det snart som om Intel begynner og ta igjen AMD, men de har enda et stykke å gå ettersom at i7 ble slik en flopp. Syns det blir litt for lugubert å bare komme med oppgraderinger av allerede gamle cpu-er og gi de nye navn. Nesten som å tappe vann på flasker og prøve å selge det.

 

For det andre, settningen "For en i7 Extreme 975 må nettbutikkene ut med 999 dollar ved kjøp av 1000 stk." er så dårlig formulert at selv Ivar Aasen snur seg i graven.

 

For det tredje, kan dere intel-fanboys(ja, Sam_Oslo og resten av gjengen) slutte å rakke ned på AMD ved en hver anledning her på forumet? Selv om dere ikke har andre ting å bruke penger på enn pc, så finnes der folk som setter pris på billigere produsenter som AMD. Når det er sagt så er forskjellene på AM3 og I7 så marginale at det ikke er verdt det.

 

Kritisere teknologi kan dere, men hadde dere i det heletatt bare prøvd å kopiert noe av det som finnes på markedet i dag hadde dere brukt hele livet deres og bare baisa på leggen. Ha litt respekt for teknologien og de som har utvikla den og ikke bare oppfør dere som en gjeng tenåringer.

Lenke til kommentar

"Nå virker det snart som om Intel begynner og ta igjen AMD, men de har enda et stykke å gå ettersom at i7 ble slik en flopp. Syns det blir litt for lugubert å bare komme med oppgraderinger av allerede gamle cpu-er og gi de nye navn. Nesten som å tappe vann på flasker og prøve å selge det."

 

nå er ikke jeg den som hvet så jævlig mye om CPU men AMD har vel aldri laget kraftigere CPUer enn intel sine?

 

"Syns det blir litt for lugubert å bare komme med oppgraderinger av allerede gamle cpu-er og gi de nye navn."

 

jaha? prove it ;)

Endret av Submit
Lenke til kommentar
"Nå virker det snart som om Intel begynner og ta igjen AMD, men de har enda et stykke å gå ettersom at i7 ble slik en flopp. Syns det blir litt for lugubert å bare komme med oppgraderinger av allerede gamle cpu-er og gi de nye navn. Nesten som å tappe vann på flasker og prøve å selge det."

 

nå er ikke jeg den som hvet så jævlig mye om CPU men AMD har vel aldri laget kraftigere CPUer enn intel sine?

 

"Syns det blir litt for lugubert å bare komme med oppgraderinger av allerede gamle cpu-er og gi de nye navn."

 

jaha? prove it ;)

 

AMD regjerte ganske heftig med sine AMD64 CPU'er, og gruset Intel sammenlignet med deres P4 modeller. Men det AMD sleit med den gangen var å få folk som ikke hadde så mye peil å fatte dette, tydligvis feilet de med dette. Frem til Core2 så dagens lys, så var AMD enerådene mtp ytelse i en veldig lang periode....

Lenke til kommentar
Nå virker det snart som om Intel begynner og ta igjen AMD, men de har enda et stykke å gå ettersom at i7 ble slik en flopp. Syns det blir litt for lugubert å bare komme med oppgraderinger av allerede gamle cpu-er og gi de nye navn. Nesten som å tappe vann på flasker og prøve å selge det.
Imsdal lever enda, selv i disse nedgangstider - så noe må de jo gjøre riktig, for det fungerer tydeligvis for begge to.

 

AMD regjerte ganske heftig med sine AMD64 CPU'er, og gruset Intel sammenlignet med deres P4 modeller. Men det AMD sleit med den gangen var å få folk som ikke hadde så mye peil å fatte dette, tydligvis feilet de med dette. Frem til Core2 så dagens lys, så var AMD enerådene mtp ytelse i en veldig lang periode....
Det jeg innbiller meg AMD har problemer med er markedsføringen, tanken om at "Intel er best" som Intel da innførte med P4 sitter igjen enda, desverre. Dette tar Intel nytte av, og selger nye prosessorer til en farlig høy pris - og det, som nevnt, fungerer.
Lenke til kommentar
AMD regjerte ganske heftig med sine AMD64 CPU'er, og gruset Intel sammenlignet med deres P4 modeller. Men det AMD sleit med den gangen var å få folk som ikke hadde så mye peil å fatte dette, tydligvis feilet de med dette. Frem til Core2 så dagens lys, så var AMD enerådene mtp ytelse i en veldig lang periode....
Det jeg innbiller meg AMD har problemer med er markedsføringen, tanken om at "Intel er best" som Intel da innførte med P4 sitter igjen enda, desverre. Dette tar Intel nytte av, og selger nye prosessorer til en farlig høy pris - og det, som nevnt, fungerer.

 

Det faktum at så og si ALLE leverandører som f.eks. Dell etc. nektet å ta AMD inn i varmen, selv med en overlegen CPU, er vel ikke bare AMD's skyld, Intel gjorde det de kunne for å sabotere for AMD den gangen, med høyst tvilsomme metoder. Men at AMD allikevel burde ha tatt et enormt jafs av markedsandelene, er helt sikkert, så de var nok ikke helt patente her..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...