Gå til innhold

Flere Gdrive-avsløringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
HullLars: Hey, jeg har en enkel løsning på det. Ikke bruk det... ;)

Planlegger å bruke det kombinert med truecrypt, muhaha :w00t:

 

BTW, HullLars har jeg aldri blitt kalt før, det var egentlig et ganske morsomt nick som kan ligge mye bak :blush:

 

Ja, om man ikke liiker at google snuser i sakene, så kan man jo greit kryptere filene som lastes opp.

 

AtW

Lenke til kommentar

Kryptere ja og skrive om filnavn på konteinerne til 1337 (aka leet) slik at ingen søkemotor eller indekseringstjeneste vil forstå hva det er. Gjerne også bytte filnavn til noe slikt som .rar eller .iso

Jeg har ingen hemninger med å bruke google's Gdrive som offsite-backup for noen saker så lenge jeg får lov å ha det i krypterte kabinett som jeg setter "tilfeldige" filnavn på. Om de klarer å bryte en trippel 256-bits kryptering (tre varierende krypteringer) med 60 tegns nøkkel hver med tilfeldig genererte bokstaver, tall, og spesialtegn, så skal de få lov å se det de vill i innholdet mitt :p

Lenke til kommentar
Om de klarer å bryte en trippel 256-bits kryptering (tre varierende krypteringer) med 60 tegns nøkkel hver med tilfeldig genererte bokstaver, tall, og spesialtegn, så skal de få lov å se det de vill i innholdet mitt :p

 

Hvorfor ikke bare holde deg til en runde med AES-kryptering og en 128 bits tilfeldig nøkkel?

 

Sikkert er sikkert lissom, behøver ikke gjøre det vanskelig for deg selv..? Om du faktisk skulle mene at du trenger den sikkerheten du snakker om, så kanskje ikke GDrive er noe for deg?

Lenke til kommentar
Om de klarer å bryte en trippel 256-bits kryptering (tre varierende krypteringer) med 60 tegns nøkkel hver med tilfeldig genererte bokstaver, tall, og spesialtegn, så skal de få lov å se det de vill i innholdet mitt :p

 

Hvorfor ikke bare holde deg til en runde med AES-kryptering og en 128 bits tilfeldig nøkkel?

 

Sikkert er sikkert lissom, behøver ikke gjøre det vanskelig for deg selv..? Om du faktisk skulle mene at du trenger den sikkerheten du snakker om, så kanskje ikke GDrive er noe for deg?

Tenkte å ta såpass mye kryptering bare på tull. Det er forresten mulig at det er 128 bits nøkler ja. Tenkte å ha en minnepenn liggende med enten keyfiles eller bare nøklene i vanlige tekstfiler. Ingen som er på nettet som kommer seg inn på rommet mitt og får tak i de, og hvis det skulle skje så har jeg jo ikke klassifisert informasjon :p Synes synd på stakkaren som bryter seg inn for å få tak i krypteringsnøklene til noen krypterte konteinere på Gdrive :p

 

EDIT: truecrypt er forresten fine greier. Var i militæret med en som PC'n beslaglagt pga mistanke om nedlasing med torrents (som han selvfølgelig gjorde). Problemet var bare at de ikke klarte å bevise noe som helst siden han brukte fake MAC og hadde kryptert hele maskinen sin :p

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
Tenkte å ta såpass mye kryptering bare på tull. Det er forresten mulig at det er 128 bits nøkler ja. Tenkte å ha en minnepenn liggende med enten keyfiles eller bare nøklene i vanlige tekstfiler. Ingen som er på nettet som kommer seg inn på rommet mitt og får tak i de, og hvis det skulle skje så har jeg jo ikke klassifisert informasjon :p Synes synd på stakkaren som bryter seg inn for å få tak i krypteringsnøklene til noen krypterte konteinere på Gdrive :p

 

Du har vel både 128, 192 og 256 bits nøkler som muligheter til AES om jeg husker riktig, så der tror jeg valget er ditt.. Og keyfiles er vel å foretrekke fremfor text-filer, ettersom sistnevnte bare inneholder characters, som ikke dekker alle bit-kombinasjoner tror jeg.. :p

 

Ellers er vel gratis online-lagring fine greier, og bør brukes med sunn fornuft som alt annet..

Lenke til kommentar
hmm,

 

skjønner at dere ønsker å kryptere kommunikasjonen med Bin laden, eller tegningene til tidsmaskinen dere fant opp igår. :p

 

men grenser ikke dette litt til det paranoide?

 

mags

 

Sålenge overåkningen går lenger og lenger, så ser jeg ikek helt at det er paranoid å ikke ønske å bli overvåket mer enn nødvendig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor lurt det er å stille et sånt spørsmål. Men jeg er ganske sikker på at når du godtar betingelser står det at du ikke vil bryte copyright, og at de vil levere all info til politiet ved anmelding. Hvis det du laster opp (og eventuelt andre ned) er kryptert er det umulig for noen å finne ut hva som blir lastet opp og ned.

Jeg driter egentlig om google bruker informasjonen jeg laster opp til å tilpasse reklame for 3. part mot meg (som er sånn ca det jeg tror de vil gjøre), men av prinsipp er jeg glad i privatliv, så derfor vil jeg kryptere alt jeg eventuelt laster opp av prinsipp, ikke av frykt for at det blir brukt.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Jeg driter også i om de samler så mye info som bare overholdet mulig. Bare det om at jeg feks laster opp en kopiert versjon av feks FM09 platene mine, om jeg blir bannet fra nettet mitt på skolen av den grunn?

 

Det er jo overhodet ingenting ulovlig med det, men spørs om GDrive ser det da.

Lenke til kommentar

Dersom google absolutt ønsker å se det du lagrer på gdrive, er det ingenting som tilsier at de ikke skal kunne finne det ut. Google sitter på den største maskinparken i verden og kan sannsynligvis knerte enhver kryptering på niks komma null.

 

Tviler på at google kommer til å utlevere informasjon om innholdet ditt på gdrive eller persondata dersom du lagrer piratkopier, vil ikke risikerer bad publicity som dette medfører, og evt. søksmål..

 

mine 50 øre...

 

tror jeg kommer til å bruke tjenesten uten å blunke, alternativet er jo skydrive til microsoft?

Lenke til kommentar
Dersom google absolutt ønsker å se det du lagrer på gdrive, er det ingenting som tilsier at de ikke skal kunne finne det ut. Google sitter på den største maskinparken i verden og kan sannsynligvis knerte enhver kryptering på niks komma null.

Hmmm. Jeg ville gjerne sett google sette hele sin maskinpark på å knekke en truecrypt konteiner med AES-Twofish-Serpent med hvert sitt tilfeldig genererte 60 siffers passord med både små og store bokstaver, tall, og spesialtegn. Alså kryptert med 3x 60 siffers 256bit passord som hver for seg tilfredsstiller det amerakanske forsvarets krav for kryptering av dokumenter opp til "top secret".

Ikke at innholdet jeg skal kryptere er viktig, skal bare kryptere det på prinsipp og velge tilfeldig filnavn og filtype (på konteinerne) så de ikke kan finne ut noe som helst om min offsite backup :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...