Gå til innhold

"CableWorld" Har du god tid?


Anbefalte innlegg

Prøvde å handle hos CableWorld.

Ikke tilbakemelding om ordrebekreftelse før jeg sendte mail.

De reklamerer med 4-7 dager. Efter 15 dager med diverse mailer, som de ikke besvarer, kommer det en automatisk mail der det står.

 

Takk for din mail.

Der har vert en forsinkelse på postterminalen, jeg beklager.

Du mottar ordren innen 4-5 dager.

 

Problemet er jo at jeg reiser på ferie 4 uker til Thailand som jeg forteller i første mailen.

 

Kommer sikker noe, men har du dårlig tid ikke regn med dem!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Jeg har akkurat samme erfaring.

Bestilte to nesten like mini-toslink adaptere for snart 3 uker siden. Etter det hadde gått en uke sendte jeg dem en mail og spurte hvor det ble av ordrebekreftelse. To dager senere fikk jeg vite at den ene adapteren ikke var på lager så de lurte på om jeg klarte meg uten den ene (uten å spesifisere hvilken som ikke var på lager..). Jeg svarte at jeg klarte meg fint med den ene, men spurte hvilken de ikke hadde på lager. Kundebehandleren klarte heller ikke denne gangen gi meg et skikkelig svar på hva som ikke var på lager før jeg sendte enda en mail med direkte link til de to produktene jeg hadde bestilt. Han hevdet at adapteren de hadde inne skulle sendes samme dag jeg sendte den siste mailen (ca 10 dager siden nå). Sendte en litt krass mail for 3 dager siden og lurte på hva de drev med for jeg hadde fortsatt ikke mottatt noen adapter. Etter det har jeg ikke fått noe svar.

Dette er en utrolig lite seriøs butikk synes jeg. Man må ikke logge seg inn for å handle hos dem, så det er ingen mulighet til å sjekke hvordan det står til med ordrene, og de svarer sent eller aldri på mail. Noen som i det hele tatt har fått noen varer fra dette selskapet?

Lenke til kommentar

Fikk endelig et svar i ettermiddag. Der skylder dem på postterminalen igjen : "Din ordre er avsendt, men på grunn av en forsinkelse på postterminalen i Oslo vil du motta den senere enn forventet. Du vil motta ordren mellom 10/3 og 13/3"

Får vel bare vente og se..

Lenke til kommentar

Har du forsøkt å finne ut om de er registrert i Brønnøysundregistrene?

Og har du sjekket kontakt-info på web-siden.

 

Butikkens seriøsitet kan tolkes ut fra hva de oppgir av adresser/kontakttelefon/eiernavn og hva som er registrert i Brønnøysund.

 

EDIT:

Fra whois-oppslag:

NORID Handle...............: DFN3O-NORID

Organization Name..........: DERKETEK FREDERIK NIELSEN

Organization Number........: 992800216

Post Address...............: Postboks 144 v/Byrået i Son AS

Postal Code................: N-1556

Postal Area................: Son

Country....................: Norway

Phone Number...............: +47 64 98 30 00

Fax Number.................:

Email Address..............: ****@derketek.dk

 

 

Oppgitt telefonnummer tilhører Byrået i SON og ikke Cableworld (Gule sider). Emailadresse (her delvis skjult) er i Danmark.

Endret av PerB
Lenke til kommentar

Et NUF (norsk avdeling utenlands foretak)...

Overrepresentert blandt de useriøse foretakene.

Og hvordan kan firmaet vite at det er "forsinkelser" på postterminalen? Er de så store at de har en egen postterminal(tviler) eller vet de hvem som er på jobb for Posten/Bring og vet at de er treige som sirup?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...

Jeg var da så dum jeg kjøpte fra de uten å sjekke det opp først.

Jeg synest det var veldig merklig at vi ikke fikk logge inn eller noe. Så jeg var skeptisk. Sende de også en mail, men den har jeg ikke fått svar på.

Det er nå 4 dager siden jeg bestillte dette, og jeg har ikke hørt noe fra de...

Noen som har fått varene fra de?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet-qfohT7

Jeg bestilte noen kabler og en antenne for rikstv derfra, fikk det levert på ca en uke. Greitt nok.

 

Derimot viste det seg at den ene HDMI kabelen ikke virker. Jeg har prøvd å få svar i en måned nå, men ikke oppnådd noe kontakt.

 

Kan ikke gjøre annet enn å anbefale alle å holde seg langt borte fra denne møkkasjappa!

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Da fikk jeg endelig kablene, men den ene kabelen fungerer ikke. Orker ikke styret med å få byttet denne da de ikke svarer på eposthenvendelser. Står riktignok et tlf.nr. til danmark, men det blir for mye styr!

 

Har god erfaring med PS.no, MPX og Dustin.no :thumbup:

 

Selv om kablene ble mottatt fra Cableworld så anbefaler jeg alle å holde seg vekke fra denne leverandøren - lite profesjonell!

Endret av Spitzer
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Har vært så dum å bestille noe herfra jeg også. Synd jeg ikke så denne tråden først, da hadde det ikke skjedd. Bare småbeløp, men jeg kommer til å be om pengene tilbake fra Visa og rapportere svindel hvis jeg ikke får sending før helgen. De setter skylda på postterminalen, men jeg har 5 dager etter at jeg bestlllte hos dem, bestilt også fra Dealextreme. Den kom i dag, ingen problemer med sendinger fra Kina. Moraler er nok fortsatt, styr unna disse. Biligere og raskere fra Kina.

 

Arne M

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...