Gå til innhold

Iphone større enn Windows Mobile


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg beklager meg! Huff, så lite kildekritisk jeg var.

 

Korrekt tabell q3:

RIM (Blackberry): 15,9%

Mac OS X (Apple iPhone): 12,9%

Windows Mobile: 11,1%.

 

Jeg skylder på han før meg som linka til Q2-tallene.

 

Men Apple er ikke MYE foran, det er de ikke.

 

Men vi kan sitere Gartner og gi aMobil rett i det de sier:

"The success of iPhone 3G sales in the third quarter of 2008 propelled the Mac OS X to the No. 3 position in the global OS provider rankings. For the first time, iPhone sales exceeded sales of Microsoft Windows Mobile devices worldwide and in North America. In the shorter term, open-source initiatives like Android and Symbian Foundation will challenge Windows Mobile’s licensing model. In addition, the lack of a competitive user interface will continue to limit Microsoft’s mobile device usability when facing competitive consumer smartphones."
Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar
http://www.gartner.com/it/page.jsp?id=754112

 

hva med å fortelle oss hele sannheten?

 

apple har tydeligvis kjøpt og betalt norske journalister ettersom de stadig vekk unnlater å rapportere sannheten

Kjempesmart å "tilbakevise" tallene for 3. kvartal med tallene for 2. kvartal, du. Spesielt når artikkelen er krystallklar på et dette handler om _tredje_ kvartal 2008. :p

 

Foreslår at du tar med deg de paranoide konspirasjonsteoriene dine tilbake til itavisen, der er det sikkert noen fjortiser som biter på. ;)

Lenke til kommentar

Det er vel litt drøyt å kalle iPhone OS'et for et smart OS, da alle andre "dumme" mobile OS er minst like smarte og mere til. Et minimumskrav burde vært at det er mulig å installere OS'et på flere plattformer, og da sitter vi igjen med WM, Symbian og Android i tillegg til en hel haug av Linux'er. Det samme gjelder hardware, iPhone er strømlinjeforma og fancy, men smart?

 

Det blir morsomt å se hvordan det går med Symbian Foundation og Nokia til neste år. Jeg lurer også på hvor lenge WM forblir WM, og om ikke snart tiden er inne for en konsolidering med Symbian. I tillegg vil vi sannsynligvis se Maemo (Nokia sin Linux) i mobiltelefoner om ikke så lenge.

Lenke til kommentar
Det er vel litt drøyt å kalle iPhone OS'et for et smart OS, da alle andre "dumme" mobile OS er minst like smarte og mere til. Et minimumskrav burde vært at det er mulig å installere OS'et på flere plattformer, og da sitter vi igjen med WM, Symbian og Android i tillegg til en hel haug av Linux'er. Det samme gjelder hardware, iPhone er strømlinjeforma og fancy, men smart?

 

Det blir morsomt å se hvordan det går med Symbian Foundation og Nokia til neste år. Jeg lurer også på hvor lenge WM forblir WM, og om ikke snart tiden er inne for en konsolidering med Symbian. I tillegg vil vi sannsynligvis se Maemo (Nokia sin Linux) i mobiltelefoner om ikke så lenge.

 

Da er da Ubuntu mobile lang mer spennende.... Med Hildon frameworks. Er nok det Nokia kommer til å benytte med tiden.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Don't get me wrong, iPhone har større brukermasse ja, men største delen av denne brukermassen er "useriøse brukere" som vil ha den mer til et leketøy. WM er skreddersydd dagens næringsliv, IT og behovene rund det. Jeg kunne ikke helt sett for meg hvordan en iPhone kunne fungert i bedriften jeg jobber i

Lenke til kommentar

2 post(er) som inneholdt SMS-språk, provokasjoner, offtopic, eller annen nonsens intetsigende innhold er fjernet fra tråden. På et diskusjonsforum er det viktig å gjøre seg forstått med godt språk, god formulering og svar med tydelig relevans til emnet. Og sist men ikke minst vis respekt for andre, og ikke fremprovoser krangel. I dette tilfellet er det tråder med kun et "." i seg som er slettet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...