Gå til innhold

Avslører sine planer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fordelene med den nye metoden og det nye materialet er blant annet at Apple kan skjære ut former ved hjelp av lasere. Dette betyr at materialet ikke trenger å bøyes og dermed unngås svake punkt og rifter. I tillegg vil det ikke være noen sømmer og hele skallet kan være laget i en bit. Dette gjør det lett, billig og sterkt. I tillegg vil antall skruer nødvendig være minimale og designet på formene er det bare fantasien som setter en stopper for.]

Og dermed døde ryktene om at de skal være relativt miljøvennlige i forhold til reparasjon?

 

Hva med Mac Mini? Jeg har spart opp penger til den, venter på at de skal oppgradere før jeg kjøper en.

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar

De har sett att det faktist går att sälga "mininotes" till $750 med referans till HP's 2133. Så att de nu kommer med en mycket exklusiv mininote är ganska uppenbart, kanske till $1000. De skall i alla fall ha att de är goda till att lansera sina produkter. Här har de andra mycket att lära. Tänker mest på Asus och Acer som i princip har en bulletin de sänder till sin mailinglista.

Lenke til kommentar

Hvordan lager man et helt "skall" kun ved å skjære ut med laser, uten å bøye metaller? Begynner man med ên massiv klump metall som man må sende 98% av til re-foredling?

 

Edit: Ser at det er det det er snakk om. Så miljøvennlig... Hvordan kan dette være "billig" å lage med tanke på at så mye av oppstartsmaterialet blir forkastet? Har noen hatt problemer med "svake bøyer" og "rifter" på laptopper før?

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Å lage skallet til en bærbar datamaskin av én stor blokk aluminium virker som en direkte tåpelig ting å gjøre. Du sløser med materiale, det er en utrolig treig og tidskrevende måte å produsere på, og sluttresultatet blir egentlig ikke bedre enn ved å forme en tynnere aluminiumsplate. Har absolutt ingen tro på at Apple vil gjøre noe så upraktisk og fordyrende, om ikke de gjør det for å promotere en ny "super-high-end" serie som er ekstra dyr (Macbook 1337-Pro?).

 

Når det gjelder hva som vil skje med Macbooker, håper jeg inderlig på at de vil gå over til aluminiumskabinetter på ordinære Macbook-modeller, da jeg har hatt min Macbook inne til reperasjon flere ganger grunnet dårlig kvalitet på plasten. Håper også de putter inn et dedikert skjermkort, men det tviler jeg på, da de trenger noe som differensierer non-Pro og Pro-modeller.. :(

 

Og hvis du prøver å forestille deg litt hva en "brick" kan være, så er det vel mest nærliggende å tro at det er en ny Mac Mini med annen (mer kompakt?) kroppsform? Har lenge ventet på oppdatering av Mac Mini, de er langt på overtid med det nå.. :)

Lenke til kommentar

En murstein (brick) er også noe man kan knuse vinduer (windows) med... Jeg har lest teorier om at det kan være en markedsføringsstrategi for å "ta" Microsoft og Windows med buksa nede, mens de fortsatt taper markedsandeler til Apple fordi folk ikke vil ha Vista. Det høres ganske plausibelt og "Applesk" ut for meg. Relativt billige modeller (i forhold til tidligere Macbooks) med ok grunnkonfigurasjon for å lokke kjøpere til OS X.

Lenke til kommentar

DataVareHuset ( tidliger norsk databutikk) brukte "brick" som navnet på en del modeller. det var på en måte et slags konsept , der men også kunne ta ut harddisken uten å åpne maskinen.

 

disse maskinene brukte Windows som operativsystem.

så på en måte så har jo Microsoft vert før Apple her.

i mine øyne virker det lit merkelig at de bruker det navnet når Microsoft allerede har "brukt " det

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

Et dugelig skjermkort med HDMI-utgang, og vips, så har man en Blu-Ray-spiller. Blir spennende å se hva som dukker opp, uansett hva man måtte mene om Apple.

 

Realistisk sett tror jeg det kun dreier seg om hardware-oppgradering på MacBook-serien - men man vet jo aldri.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Rart hvordan Apple får så mye "rykter" o.l til å bli så mye å diskutere/snakke om.

De har jo tross alt ansatt egne folk til å ("tilfeldigvis") miste sensitiv informasjon som mater munnene på alle Apple-avhengige, men jeg syns det går litt over stokk og stein - Eller - Som Steve Jobs ville kalt det, Bricks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...