Gå til innhold

Få fastnummer på mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har to fasttelefonnummer på mobilen. Ett amerikansk og ett norsk (VOIP). :p Bor i USA og ironisk nok betaler jeg for å motta samtaler til det amerikanske nummeret, mens det er gratis å motta samtaler til det norske.

 

Og som det ikke er nok, så det med norsk fasttelefon dyrere å ringe til norske mobilnummer enn det er å ringe til amerikanske.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg har to fasttelefonnummer på mobilen. Ett amerikansk og ett norsk (VOIP). :p Bor i USA og ironisk nok betaler jeg for å motta samtaler til det amerikanske nummeret, mens det er gratis å motta samtaler til det norske.

 

Og som det ikke er nok, så det med norsk fasttelefon dyrere å ringe til norske mobilnummer enn det er å ringe til amerikanske.

 

Har du noen flere detaljer om opplegget ditt?

Lenke til kommentar

Prepaid VOIP fra Phonzo samt at amerikanerne ikke skiller mellom fast- og mobiltelefon.

 

Den amerikanske modellen skiller seg en hel del fra den norske. Det er vanlig (med mobiletelefon) å betale for samtaler man mottar. Det finnes dog noen unntak for samtaler mellom nummer tilknyttet samme operatør, samtaler om kvelden eller i helger etc. DE fleste abonnement har en fast månedspris med en hel del ringeminutter inkludert.

 

Egentlig er det ikke noe hokus pokus. Forskjellen ligger først og fremst i at man her også betaler for å motta samtaler, derfor er det også billigere å ringe til disse numrene.

 

En ting er irriterende da, det faktum at man stadig vekk mottar spam-samtaler. Å motta de er en ting, å i tillegg må betale for det, er på trynet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...