Gå til innhold

Tar 605 kroner for datakabel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det så vanskelig å putte inn en standard mini-usb kabel slik at man kan bruke en av de 10 kablene man har fra før?

 

Hvis det handler om penger så kan jeg avsløre at jeg gladelig betaler 200 ekstra om jeg fåt en spiller med standard usb plugg, slik at jeg nærmest er garrantert å alltid ha en fungerende kabel.

Endret av Turgon
Lenke til kommentar

Det er helt meningsløst av mobil- og MP3-spillerprodusenter å ha proprietære kabelløsninger. Det er åpenbart bare for å melke markedet, for det er ingenting i en standard micro- eller mini-USB-plugg de ikke kan få til som de liksom gjør med den proprietære og svindyre møkka si.

 

Når både Sør-Korea og Kina påbyr mobilprodusentene å enes om ett lade- og kommunikasjonsgrensesnitt synes jeg det er helt ufattelig at produsentene fortsetter å lage den proprietære, ikke-kompatible og hinsides dyre dritten sin. Det er til å bli fullstendig spedalsk av.

 

Med mini-USB slipper man to kabler og kontakter for lading og kommunikasjon også; man kan både lade og kommunisere gjennom USB. Det finnes bare fordeler med mini-USB. Man skulle tro det fantes fordeler sånn produksjonskostnadsmessig også, men tydeligvis veier ikke dette opp den latterlige inntjeningen de har på det proprietære rælet de lager. Pføy!

Lenke til kommentar
noen som husker hva den ethernetkabelen fra monster klokka inn på for en tid siden?

 

Akkurat nå får du 500 fot for 50c foten: http://monstercable.com/productdisplay.asp?pin=427

 

Eller opp til 13 dollar for en snau meter: http://monstercable.com/productdisplay.asp?pin=425

 

ah, hukommelsen min som ikke var helt som den skulle...

 

var ikke monster, var denon:

http://blog.wired.com/gadgets/2008/06/snake-oil-alert.html

 

men men, ikke uvanlig at monster tar seg godt betalt heller...

Lenke til kommentar
noen som husker hva den ethernetkabelen fra monster klokka inn på for en tid siden?

 

Eller enda værre den fra Denon til 4000kr for 1 meter :!:

 

http://www.hifiklubben.no/produkter/kabler...l_1,5_meter.htm

 

Må jo være komplett idiot for å kjøpe den. Men div hifi folk er jo ikke akkurat kjent for å ha helt peil på hvordan ting egentlig funker, iallefall ikke når det kommer til digitale signaler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Dette stod også på anythingbutipod.com for noen dager siden!

Hurra for standardkabler! Go iRiver :D

 

 

indeed, kjekt at amobil viser til kildene der de har fått historien fra...

Lenke til kommentar

Jeg har nå HTC Diamond. Har aldri før hatt en HTC telefon. Jeg fikk bakoversveis selv da jeg skulle handle meg en ekstra "usb-kabel" så jeg kunne lade telefonen på jobb via pcen, og ha gode sync muligheter uten å være avhengig av blåtann..

 

Kjøpte denne kabelen i TeleKiosken og de skulle ha 200 kr for denne. Dette var en veldig stiv meterpris for en skarve datakabel tenkte jeg. Så jeg lukket øynene og dro kortet uten å tenke mer over det. Det var tross alt en engangs utgift..

 

Det jeg uheldigvis legger merke til når jeg kommer hjem er at kontakten ser mistenkelig lik ut som en mini-usb kontakt. (samme som går i kameraer, eksterne disker osv.) Jeg tenker først har jeg fått feil kabel? Jeg fester kabelen forsiktig i mobilen, frem til den "klikker" og sitter godt fast. Synkronisering og lading fungerer perfekt via pcen. Jeg begynner mer og mer å innse at jeg har gjort en fornuftig, men svært dyr innvestering.

Jeg forsøker å koble til en "vanlig" mini-usb kabel som både er lengre og kostet meg bare 39 kr.. Også her fungerer sync. og lading veldig bra.

 

Selvsagt jeg kunne fint unngått dette ved å gjort litt "research" for forhånd. Men kjøpte kabelen dagen etter jeg kjøpte mobilen, og hadde rett og slett ikke hatt tid til å "leke" med den enda. Men når du ser på "kontakten" til HTC telefonene, så ser den proprietær ut og ikke standard ut. Derfor antok jeg at den brukte noe eget.

Lenke til kommentar
"– Tilbehør som dette kan fort koste en del, fordi det må fraktes og håndteres i små kvanta, sier Bengt Boquist, salgssjef i EET.no, til Amobil."

 

Jada, bare se på Dealextreme. :)

 

Det er så mye pissprat fra disse bedriftene at jeg får nesten vondt. Kabler har en svært høy fortjeneste generelt sett. Det bekreftes jo hvis man sammenligner med dealextreme.com. Selv de har fortjeneste på de sykt lave prisene sine (som også er inkludert frakt).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...