Gå til innhold

Serverpark til sjøs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe. Og kva med sikkerheita? Lurer på kor langt frå land dei har tenkt seg dei skal vere plassert.

 

Om dei skal ligge å duppe i strandsona, så blir det vel vanskeleg for folk å holde gulrotbuntane sine unna.

 

Skal dei ligge på djupare hav, så blir det etter kvart mange rare namn på sjøtrafikkartet.

 

"Sjå, der kjem ein 14-fots Pentium 4!"

 

 

Edit: leif

Endret av huf
Lenke til kommentar
Btw kan jeg gå til krig mot google da? Eller er de fremdeles en del av et land?

 

Det kommer an på om de ligger på landets kontinentalsokkel. Ligger de på den (med på så mener jeg over), så er de en del av landet, akkurat som Norges oljerigger er en del av Norge. Ligger de derimot i internasjonale farvann, da er de nettopp det: Internasjonale. Men de er fremdeles ikke per definisjon et eget land. Men det er fremdeles fullt mulig å gå dra en liten terroraksjon mot dem.

 

Det blir også feil å si at du skal gå til krig, ettersom du heller ikke er et eget land. Med mindre du er statsleder da.

Lenke til kommentar
Btw kan jeg gå til krig mot google da? Eller er de fremdeles en del av et land?

 

Det kommer an på om de ligger på landets kontinentalsokkel. Ligger de på den (med på så mener jeg over), så er de en del av landet, akkurat som Norges oljerigger er en del av Norge. Ligger de derimot i internasjonale farvann, da er de nettopp det: Internasjonale. Men de er fremdeles ikke per definisjon et eget land. Men det er fremdeles fullt mulig å gå dra en liten terroraksjon mot dem.

 

Det blir også feil å si at du skal gå til krig, ettersom du heller ikke er et eget land. Med mindre du er statsleder da.

 

Dersom de er 11 kilometer fra land, så er de definitivt ikke i internasjonalt farvann. Da må de være minst 12 nautiske mil, som er 22,22km, fra land. Ellers er det også riktig at de må være utenfor kontinentalsokkelen for å være in internasjonalt farvann.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/High_seas

 

 

-Ko_deZ-

Lenke til kommentar
Jeg tror de må holde seg til det landets personvernlov siden fiberkabelen må gå ett sted, men kanskje har de funnet et smutthull. Enten det, eller så vil de bare spare penger og miljø. :)

De kan jo lage flåten sin nærmere bahamas, evt maxico for så å strekke kabel ditt.

 

kan jo vell lage deg en flåte i internasjonalt hav, kalle det et land for såå å gå til krig mot google? kan det funke ? :innocent:

 

Du kan kjøpe et krigsskip og seile uten et flag, da er du ikke med i noe land, men du kan angripe folk så mye du vil. Men bare vent til amerikanerne kommer med en flåte destroyere og tar deg ned.

Lenke til kommentar

Svensk aksent:: Det forklarar en del!

 

Det som bekymrer meg litt mer er at alt rundt serveren (havet?) er bad requests :p

 

Prøver de å si oss noe?

 

EDIT:

 

Og hvor går røret med for lange URLer?

 

Og ikke minst, hvorfor lagrer de alt som ikke er akseptabelt i ett firkantet rom?

 

Suspekt er dette!

 

 

Det skumleste er vel egentlig at alt sammen er pakket inn i en 402!

 

Bare bestikke google litt, så har man full tilgang!

Endret av ze5400
Lenke til kommentar
Tanken er vel at Google kan slippe å forholde seg til brysomme regelverk for håndtering av persondata og slikt dersom de flytter serverne til internasjonalt farvann.

 

Google - don't be evil...

 

Ein god idé for The Pirate Bay, med andre ord?

 

The Pirate Bay har prøvd seg på dette. De prøvde lenge å samle inn penger for å kjøpe en ... plattform utenfor Storbritannia, som er eid av en eksentrisk oberst som påsto at den var et eget land.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...