Gå til innhold

Guide: GPS-en din kan gå ut på dato


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er vel som med skrivere, billig til innkjøp, dyr å holde ved like...

 

siden statens kartverk er drevet av skattepenger, legg rådata ut på nett gratis for pokker!

 

det morsomme oppi det hele er jo at usa, hvor det kan virke som en skal betale for å puste innimellom, faktisk gjør det på den måten. der er offentlig kartdata gratis tilgjengelig...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Bare selve fotoboksvarslingen koster det mindre å holde oppdatert. For et ettårig abonnement på fotoboksoppdateringer koster det 200 norske kroner.

 

http://tomtom.no/ 's forum har da bedre og gratis fotoboksbase. (ja, fullstendig lovlig)

 

 

Tomtom lanserer fire kartoppdateringer i løpet av et år, altså én oppdatering i kvartalet.

Jaha? Det må være fullstendig nytt isåfall, tidligere har det kommet nye kart en gang i året.

Med mindre dere med 4 mener fordelt på de forskjellige kartene.

Lenke til kommentar
Bare selve fotoboksvarslingen koster det mindre å holde oppdatert. For et ettårig abonnement på fotoboksoppdateringer koster det 200 norske kroner.

 

http://tomtom.no/ 's forum har da bedre og gratis fotoboksbase. (ja, fullstendig lovlig)

 

Nå har jeg prøvd forskjellige GPS-er og jeg kan med hånden på hjertet si at TomTom leverer den mest komplette pakken. TomTom er rett og slett overlegen alt annet når det kommer til logisk brukergrensesnitt, og brukervennlighet. Min neste gps blir garantert en TomTom.

Lenke til kommentar

I artiklen står det om Garmin:

 

Fotoboksoversikten inngår i kartene, og kan ikke lastes ned uavhengig.

 

Betyr dette at fotoboksvarsling er klar til bruk når du har lastet ned nye kart, eller at du også må betale for å aktivere dem for f.eks. en tolv måneders periode? Går man inn på Garmins hjemmesider blir man bare videresendt til deres norske leverandør, Belanor. Det eneste som ligger der av fotoboksvarsling er et program som må kjøpes av en tredjepart.

 

Er det videre riktig hvis jeg har forstått det slik at enkelte Garmin-modeller kommer ferdig med fotoboksvarsling, mens man må kjøpe det som et tillegg på andre modeller?

 

Blir ikke helt klok på dette.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Bare selve fotoboksvarslingen koster det mindre å holde oppdatert. For et ettårig abonnement på fotoboksoppdateringer koster det 200 norske kroner.

 

http://tomtom.no/ 's forum har da bedre og gratis fotoboksbase. (ja, fullstendig lovlig)

 

Nå har jeg prøvd forskjellige GPS-er og jeg kan med hånden på hjertet si at TomTom leverer den mest komplette pakken. TomTom er rett og slett overlegen alt annet når det kommer til logisk brukergrensesnitt, og brukervennlighet. Min neste gps blir garantert en TomTom.

 

 

Helt enig.

Som taxisjåfør har jeg testet ut litt forskjellig, og det er alltid en nedtur å gå fra TomTom til en annen produsent.

Har kjøpt meg en GO 930, den er nok suverent den beste på markedet. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...