Gå til innhold

Skriv 50 ord i minuttet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det kan høres knotete ut å få store bokstaver og mellomrom uten å løfte fingeren, men dette er løst ved at Swype automatisk legger inn mellomrom når et ord dukker opp på skjermen.

Dette må jo være en katastrofe for norsk språk.

 

Rødhårete jente -> Rød, hårete jente

Slankepiller -> slanke piller

Lammelår -> lamme lår

 

Disse har svært ulik betydning!

Lenke til kommentar
Det kan høres knotete ut å få store bokstaver og mellomrom uten å løfte fingeren, men dette er løst ved at Swype automatisk legger inn mellomrom når et ord dukker opp på skjermen.

Dette må jo være en katastrofe for norsk språk.

 

Rødhårete jente -> Rød, hårete jente

Slankepiller -> slanke piller

Lammelår -> lamme lår

 

Disse har svært ulik betydning!

HAHAHA! :thumbup:

Lenke til kommentar

hva med å sette all arbeidskraften på å forbedre talegjenkjenning. Ikke noe kan bli raskere enn å snakke til mobilen din når du skal skrive noe.

 

Virker som folk har gitt opp talegjenkjenning helt siden de hele tiden finner opp alle disse mer eller mindre ubruklige inndatametodene.

 

Forstår at talegjenkjenning er veldig komplisert og vansklig, men hvis man gir opp så vil man aldri få det til. Da har man jo ikke gitt mye håp til det i utgangspunktet. Har forsøkt talegjenkjenningen i Windows Vista (engelsk) og forsøker å snakke så god engelske jeg bare kan (har kjørt veivisern og lært den opp), men det hele føles veldig tungvint fordi du ikke kan snakke normalt. Du må snakke dataspråk.

 

Eller er dette som med kunst? Alle har hver sin smak.

Endret av saivert
Lenke til kommentar
hva med å sette all arbeidskraften på å forbedre talegjenkjenning. Ikke noe kan bli raskere enn å snakke til mobilen din når du skal skrive noe.

Eh, nei takk. Når jeg f.eks. sitter på bussen og sender søte meldinger til min bedre halvdel, så vil jeg gjerne slippe at alle rundt følger med på det jeg driver med.

Lenke til kommentar
hva med å sette all arbeidskraften på å forbedre talegjenkjenning. Ikke noe kan bli raskere enn å snakke til mobilen din når du skal skrive noe.

 

Virker som folk har gitt opp talegjenkjenning helt siden de hele tiden finner opp alle disse mer eller mindre ubruklige inndatametodene.

 

Forstår at talegjenkjenning er veldig komplisert og vansklig, men hvis man gir opp så vil man aldri få det til. Da har man jo ikke gitt mye håp til det i utgangspunktet. Har forsøkt talegjenkjenningen i Windows Vista (engelsk) og forsøker å snakke så god engelske jeg bare kan (har kjørt veivisern og lært den opp), men det hele føles veldig tungvint fordi du ikke kan snakke normalt. Du må snakke dataspråk.

 

Eller er dette som med kunst? Alle har hver sin smak.

 

Mange jobber med talgjennkjenning, men som du er inne på, å gjenkjenne tale fra tilfeldige mennesker som snakker normalt er veldig vansklig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Mmm... det er mange forskere som driver med talegjenkjenning, og det å sette "all" ressurs på en teknologi er unødvendig og uheldig.

 

Forskere får drive med det de syns er interessant... og spesifisere seg i hvert sitt område.

 

Hvis swype fungerer er det jo veldig bra, men at man skal slippe å løfte fingeren er jo litt vanskelig.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...