Gå til innhold

[Løst] Heving av stasjonær datamaskin kjøpt hos Expert


Anbefalte innlegg

Kjøpt en Asus G30AB stasjonær spill pc hos Expert for 16 999 kroner Januar 2014. Feil nummer en er at maskinen lager en hyle lyd når man spiller. Denne hyle lyden er veldig forstyrrende og jeg hører den godt igjennom hodetelefonene mine. Feil nummer to er at denne hyle lyden også berører de to lydutgangene foran på maskinen. Dvs at hyle lyden kommer ut i hodetelefonene og mikrofonen når de er koblet til lydutgangene foran på maskinen. Dette gjør disse to lydutgangene ubrukelige ved spilling,

 

Maskinen er sendt inn totalt fire ganger til Infocare. De tre første gangene var for hyle lyden maskinen lagde under spilling. Infocare mente dette ikke var noe feil og gjorde ikke noe med maskinen. Jeg krevde heving da maskinen ikke var fikset etter tre ganger for samme feil, men fikk avslag av Expert. Forbrukerrådet kunne ikke hjelpe meg heller da Infocare ikke anerkjente hyle lyden som en feil.

 

Den fjerde gangen maskinen ble sendt inn, var det på grunn av at denne hyle lyden nå påvirket lydutgangen foran på maskinen. For å presisere, hodetelefon og mikrofon utgangene foran på maskinen. Infocare erkjente at de hørte hyle lyden i hodetelefonene og prøvde å fikse dette. Med andre ord, indirekte innrømmet at dette er en feil. For hvis det ikke er en feil, hvorfor skal de da fikse noe? Uansett. Infocare klarte ikke å fikse hyle lyden som gikk til lydutgangene. De argumenterte dermed at hyle lyden skulle være sånn, fordi de ikke kunne fikse det..

 

Maskinen er nå sendt tilbake til Expert. Infocare mener fortsatt at det ikke er feil med maskinen. Den står hos Expert nå og jeg har ikke hentet den enda.

 

Siden maskinen har hvert hos Infocare fire ganger, har dette medført til at jeg har hvert uten denne maskinen i et sted mellom 4-6 måneder.

 

Mitt spørsmål: Har jeg krav på å heve kjøpet? Hvis ikke, hva har jeg krav på? 

 

For å presisere min mening: Jeg mener at jeg har krav på å heve kjøpet. Etter min mening skulle jeg allerede fått hevet kjøpet etter de tre første gangene maskinen ble sendt inn til Infocare.

Endret av -NB1AMJBI
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer du ikke frem med en klage til selger men Infocare erkjenner det er en lyd der så bør du selvsagt be om en skriftelig beskjed om at de hører lyden og en forklaring (også skriftelig) på hvorfor de ikke anerkjenner det som en feil.

 

Jeg mener så klart at heving av kjøpet er logisk slik som du legger saken frem.

Lenke til kommentar

Kommer du ikke frem med en klage til selger men Infocare erkjenner det er en lyd der så bør du selvsagt be om en skriftelig beskjed om at de hører lyden og en forklaring (også skriftelig) på hvorfor de ikke anerkjenner det som en feil.

 

Jeg mener så klart at heving av kjøpet er logisk slik som du legger saken frem.

Jeg har klart å få skriftlig anerkjennelse fra Infocare at de hører hyle lyden. Jeg velger å lime inn begrunnelsen til Infocare om hvorfor hyle lyden jeg beskrev ikke er en feil:"Den står fortsatt på tester, men vi finner ingen lösning, det verkar vara by design det lilla ljudet. Det är borta om man brukar bakre portarna på MBt och genom USB headset... Jag har testat allt, men det lilla ljudet är kvar i front portarna och det verkar inte finnas nån lösning på det lilla ljudet. Det verkar som sagt vara by design tyvärr."

 

For å presisere, dette er første gang de har beskrevet hyle lyden som "lilla ljudet". Men igjen takk for at du nevnte at jeg burde ta det opp på Expert sine Facebook sider.

Endret av -NB1AMJBI
Lenke til kommentar

 

Kommer du ikke frem med en klage til selger men Infocare erkjenner det er en lyd der så bør du selvsagt be om en skriftelig beskjed om at de hører lyden og en forklaring (også skriftelig) på hvorfor de ikke anerkjenner det som en feil.

 

Jeg mener så klart at heving av kjøpet er logisk slik som du legger saken frem.

Jeg har klart å få skriftlig anerkjennelse fra Infocare at de hører hyle lyden. Jeg velger å lime inn begrunnelsen til Infocare om hvorfor hyle lyden jeg beskrev ikke er en feil:"Den står fortsatt på tester, men vi finner ingen lösning, det verkar vara by design det lilla ljudet. Det är borta om man brukar bakre portarna på MBt och genom USB headset... Jag har testat allt, men det lilla ljudet är kvar i front portarna och det verkar inte finnas nån lösning på det lilla ljudet. Det verkar som sagt vara by design tyvärr."

 

For å presisere, dette er første gang de har beskrevet hyle lyden som "lilla ljudet". Men igjen takk for at du nevnte at jeg burde ta det opp på Expert sine Facebook sider.

 

 

"By design" tokker jeg som er produksjonsfeil... enkelt å greit.

 

Da er saken i hvert fall klar i mine øyne og ører.

Lenke til kommentar

Jeg vil takke for de svarene jeg har fått så langt. Det har gitt meg mer styrke til å fortsette å kjempe for å få hevet kjøpet. Jeg skal møte med Expert butikken denne saken gjelder på mandag. Etter møtet kommer jeg til å skrive i denne tråden hva som ble resultatet og eventuelt hva jeg kommer til å gjøre videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg dro da til Expert i dag og henvendte meg til den ene ansatte i butikken som tok seg av produkt heving. Det er bare en måte å beskrive kundebehandling jeg opplevde. Den var forkastelig og uprofesjonell..

 

Jeg hadde med meg skriftlig krav om heving samt skriftlig bevis på at Infocare(serviceverkstedet) selv erkjente manglene ved datamaskinen og erkjente at de ikke klarte å fikse manglene. Jeg hadde også med kvitteringer og diverse dokumenter som dokumenterte kostnadene som jeg har måtte pådra meg på grunn av denne datamaskinen. Den ansatte nektet å ta imot det skriftlige kravet om heving og de andre dokumentene jeg hadde med. Den ansatte nektet å lese dokumentene jeg hadde med og nektet å diskutere noe rundt saken. Det eneste den ansatte gjorde var å si at vedkomne ikke kom til å håndtere denne saken uten at jeg sender alle dokumentene jeg hadde til vedkomnes e-post. De samme dokumentene jeg hadde i hånden og krevde gang på gang at vedkomne skulle ta imot, lese og diskutere om.

 

Jeg kommer heretter til å føre saken min videre med andre representanter fra Expert som ikke er tilknyttet den spesifikke butikken. Grunnen er ganske enkel.. Kundebehandlingen jeg mottok er forkastelig og uprofesjonelt. Og jeg vet at jeg ikke kommer til å komme noe sted i saken ved å henvende meg til den butikken jeg kjøpte datamaskinen hos.

 

Jeg kommer selvfølgelig til å oppdatere denne tråden når det skjer noe nytt i denne saken.  

Endret av -NB1AMJBI
Lenke til kommentar

Dessverre hatt lignende opplevelse med nettopp Expert. Jeg anbefaler deg å ta det med expert sentralt. Etter to måneder, og innblanding fra Forbrukerrådet fikk jeg hevet kjøpet. 

Beklager at dette skjedde med deg. Jeg er takknemlig for at du forteller din historie og jeg skal absolutt ta saken min opp sentralt i Expert. 

Lenke til kommentar

Jeg foreslå at du legger ut ett kvitteringsnummer eller lignende i tråden slim at du kan bli identifisert av Expert.

 

La nettopp til linken til denne tråden på chat med Expert, da er det greit du kan identifiseres i Experts system.

Jeg er takknemlig for innsatsen og hjelpen du har gitt meg Nasciboy. Men jeg har allerede tatt kontakt med Expert sentralt og fått en ny kundebehandler. Denne kundebehandleren har fått tilsendt en e-post med vedlegg som inneholder all dokumentasjon for krav om heving samt beskrivelse av kundeopplevelsen jeg opplevde.

 

Saken vil da bli håndtert av den nye kundebehandleren og jeg forventer fremgang i saken.

Endret av -NB1AMJBI
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg foreslå at du legger ut ett kvitteringsnummer eller lignende i tråden slim at du kan bli identifisert av Expert.

La nettopp til linken til denne tråden på chat med Expert, da er det greit du kan identifiseres i Experts system.

 

Jeg er takknemlig for innsatsen og hjelpen du har gitt meg Nasciboy. Men jeg har allerede tatt kontakt med Expert sentralt og fått en ny kundebehandler. Denne kundebehandleren har fått tilsendt en e-post med vedlegg som inneholder all dokumentasjon for krav om heving samt beskrivelse av kundeopplevelsen jeg opplevde.

 

Saken vil da bli håndtert av den nye kundebehandleren og jeg forventer fremgang i saken.

Flott

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...