Gå til innhold

Canal Digital avtale


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har nylig flyttet inn i nytt hus og måtte i den sammenheng bytte til annen leverandør enn det jeg hadde tidligere.

Jeg synes CD hadde et bedre kanalvalg enn det Altibox kunne levere uten å måtte betale ekstra.

 

Jeg fikk bestillt 60/60 fiber + TV og ble lovet oppkoblingsdato 30/06 både på telefon og på epost.

Dagen kom og jeg ble litt utolmodig og ringte CD rundt 14.30 denne dagen.

Til min forskrekkelse sa de at det ikke var mulig å koble meg opp denne dagen og at fiberen ikke var på plass, noe de hadde solgt til meg. Greit tenkte jeg.

Ringte forrige eier av huset og fikk bekreftet at han hadde meldt seg på Fiber sist sommer, men at han hadde brukt COAX. Igjen, greit tenkte jeg. Da må de kunne tilby meg et COAX modem i mellomtiden, mens jeg venter på at fiberen skal bli installert.

Han jeg snakket med på telefon var ivrig på å sende meg et COAX modem for å teste, men bestemte seg for å bryte bestillingen da han ville at support saken til service avdelingen skulle svare på henvendelsen først.

 

I dag fikk jeg 2 nye eposter fra CD.

I den ene står det:

 

Nå starter vi utbyggingen av fremtidens TV- og bredbåndsnett i ditt område, og fiberlinjen din blir klar innen
 
30.03.2016.
 
Deretter: 
 
Når tiden for installasjon i hjemmet nærmer seg, kontakter Bredbåndspatruljen deg for å avtale tidspunkt for installering. 
 
 
 
Ringer så igjen CD for å bekrefte, men de vet ikke hvem som sendte eposten eller hvor den kommer fra. De vil ikke sende meg et COAX modem, pga de påstår av COAX kabelen har blitt koblet fra?!?! og at fiberen ikke er blitt installert.
 
Kan de virkelig koble fra COAX kabelen flere måneder før eventuell fiberinstallasjon?
Jeg spurte så han i telefonen, hvor lenge han hadde klart seg uten nett, og at de måtte se seg til å finne en løsning på dette. Nevnte også at jeg ville ha et svar iløpet av dagen før jeg ombestemmer meg og går for Altibox istedenfor.
 
 
Passe missfornøyd nå.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Kan de virkelig koble fra COAX kabelen flere måneder før eventuell fiberinstallasjon?

Ringer så igjen CD for å bekrefte, men de vet ikke hvem som sendte eposten eller hvor den kommer fra. De vil ikke sende meg et COAX modem, pga de påstår av COAX kabelen har blitt koblet fra?!?!

Er enig med canaldigital skaper problemet, ville gått for altibox istedenfor.

Nedgraderte fra 500\50 mbit til 30\10 mbit da så slutter internett å fungere en time så alle dekoderene\routerne og modem måtte slås av og på før jeg var på nett igjen.

 

Prøver selv å gå over til altibox fiber. Men mistenker etableringsprisen blir for høy at det ikke er verdt å betale rundt 50 000\150 000 kr i etablering hvis canaldigital får kun internett og 1 gigabit til neste år.

 

Men forhåpentligvis betaler du ikke for nedetiden du ikke har nett?

Hvis du ikke må betale bruddgebyr + 2 måneder eller noe slik.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

CD har nettopp lagt ned kabel i nabolaget og det ligger en kveil ved tomtegrensa vår som det står vår adresse på

Så de har lagt opp til at huset vårt skal få fiber, men vi har ikke bestilt, så får vi se hvor lenge kabelen blir liggende

 

Grunnen; Ja takk til internett, Nei takk til TV, CD selger kun begge deler samlet

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...