Gå til innhold

Garanti på mobil kjøpt på Elgiganten Sverige?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Elgiganten er Sveriges navn på Elkjøp. Om det er samme firma, eller bare eid av samme eiere, er jeg usikker på. Men av den grunn vil jeg tro Elkjøp kan ta i mot telefonen for deg. Om du er dekket av norsk Forbrukerkjøpslov og fem års reklamasjonsrett tviler jeg imidlertid på. Da må du se på hvilke rettigheter du har i Sverige.

Endret av Molekylet
Lenke til kommentar

Elgiganten og elkjøp er eid av elkjøp nordic som igjen er eid av dixon carphone.

 

I sverige har dem bare 3 års reklamasjonsrett.

 

Hvis du møter en løsningsorientert lagermedarbeider på Elkjøp så kan nok dem mest sannsynlig sende den inn for deg, men du har ingen rettigheter mot elkjøp som part mtp heving av kjøp etc. Det må du rette mot elgiganten.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har lurt på å kjøpe en mobil (Nexus 6) som er kjøpt på Elgiganten i Sverige.

Hvordan er det med garanti osv på mobiltelefoner som er kjøpt i Sverige? Må jeg dit, eller vil Elkjøp her kunne ta seg av den saken?

Garanti er nok ganske enkelt å få fikset. Om du önsker å reklamere må du forholde deg til Elgiganten i Sverige, siden forbrukerrettighetene etter svensk lov kun gjelder mot utsalgssted.

Lenke til kommentar

 

Går fint om du leverer den inn for garanti hos Elkjøp. Bare husk at du må ha med deg kvitteringen, da dette ikke kan søkes opp fra Elkjøp sine systemer.

Og hvordan vet du dette? Jobber du på Elkjøp? Erfaringer? Lest det ett sted?

 

Jobber i service avd ja. Jeg tar som regel imot garantisaker om det er kjøpt andre plasser også. feks direkte fra produsent ol. Men da som regel med et par hundre kroner i håndteringsgebyr\frakt (da det er litt arbeid pr service).

 

Er det kjøpt i elkjøp konsernet så tar jeg det på goodwill.

Endret av Merko.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...