Gå til innhold

Ny gaming PC - 6K bud.


Anbefalte innlegg

Hellu!

 

Vurderer å ta opp gaming igjen og ønsker derfor å kjøpe meg en ny gaming pc, siden den gamle er helt ute på kjøret.

 

Spiller fortiden BF4 og CoD MW:3 på PS4, men ønsker å spille disse spillene på PC i stede.

 

Siden jeg nå har egent hus og det har sine utgifter, har jeg et budsjett ca. 6000kr

(gjerne i deler, komplett ferdig bygd eller brukt).

 

Er dette mulig? :hmm:

 

Takk på forhånd :dremel:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er helt grei, men ikke noe særlig å kunne oppgradere senere. (Er vel mer i kategorien "bruk så lenge som mulig før du kaster/selger.) jeg anbefaler å se etter en PC med i7 2600k, og et gtx 960/970. (Eller et eldre topp modellkort.) jeg anbefaler å overklokke. (Det virker veldig skummelt, men det finnes tonnevis av guides på nettet.)

Lenke til kommentar

Den er helt grei, men ikke noe særlig å kunne oppgradere senere. (Er vel mer i kategorien "bruk så lenge som mulig før du kaster/selger.) jeg anbefaler å se etter en PC med i7 2600k, og et gtx 960/970. (Eller et eldre topp modellkort.) jeg anbefaler å overklokke. (Det virker veldig skummelt, men det finnes tonnevis av guides på nettet.)

 

 

Okei, hvis jeg øker budsjett til 10-12k som nevnt ovenfor, burde jeg gå for den pakka som Agentspoon har laget, "black refinery"? 

Lenke til kommentar

http://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/ACDTB1MEQ019/acer-predator-g6-710-stasjonar-gaming-pc

 

Denne er faktisk ikke dum om du kan strekke deg til 12k (og ikke misliker designet). Tilbudet varer ut dagen i dag. Men selvfølgelig, vil du bygge selv får du det akkurat slik du vil. 

 

Uansett bør du sikte på GTX 970, om ikke du skal vente på neste generasjon. Det er et bra kort, som også tilfredsstiller minstrekravene til VR/Oculus rift.

Lenke til kommentar

http://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/ACDTB1MEQ019/acer-predator-g6-710-stasjonar-gaming-pc

 

Denne er faktisk ikke dum om du kan strekke deg til 12k (og ikke misliker designet). Tilbudet varer ut dagen i dag. Men selvfølgelig, vil du bygge selv får du det akkurat slik du vil. 

 

Uansett bør du sikte på GTX 970, om ikke du skal vente på neste generasjon. Det er et bra kort, som også tilfredsstiller minstrekravene til VR/Oculus rift.

 

Hvordan er det med oppgradering og slike ferdigbygde PCer? Er alt "boltra fast" for evig tid, eller er det som selv bygg med custom design? Kanskje vanskelig å si spesifikt på denne, men jeg tenker generelt på slike PCer. 

Lenke til kommentar

Det lurer jeg også på, med tanke på garantien. Tilbudet til Elkjøp virker bra, men jeg har behov for å sette inn en ekstra HDD. Spørsmålet er om garantien ryker da...

 

Den ryker. var ihvertfall den beskjeden jeg fikk når jeg byttet harddisk på en laptop kjøpt på expert. jeg fikk også beskjed at neste gang så kan jeg ta med pcen inn istedet sånn at elkjøp setter inn harddisken for meg.  (første og siste gang jeg kjøper pc derifra.)

Lenke til kommentar

 

Det lurer jeg også på, med tanke på garantien. Tilbudet til Elkjøp virker bra, men jeg har behov for å sette inn en ekstra HDD. Spørsmålet er om garantien ryker da...

 

Den ryker. var ihvertfall den beskjeden jeg fikk når jeg byttet harddisk på en laptop kjøpt på expert. jeg fikk også beskjed at neste gang så kan jeg ta med pcen inn istedet sånn at elkjøp setter inn harddisken for meg.  (første og siste gang jeg kjøper pc derifra.)

 

Det er feil, du mister ikke garantien om du går fra hdd til ssd og om du gjør det selv. Som du sier, kjøper ikke data der jeg heller :)

Lenke til kommentar

Det er feil, du mister ikke garantien om du går fra hdd til ssd og om du gjør det selv. Som du sier, kjøper ikke data der jeg heller :)

 

Forsåvidt har jeg negative erfaringer derfra også, men det har sine fordeler med at de sannsynligvis er i nærheten uansett hvor en flytter i landet.

Lenke til kommentar

 

 

Det lurer jeg også på, med tanke på garantien. Tilbudet til Elkjøp virker bra, men jeg har behov for å sette inn en ekstra HDD. Spørsmålet er om garantien ryker da...

 

Den ryker. var ihvertfall den beskjeden jeg fikk når jeg byttet harddisk på en laptop kjøpt på expert. jeg fikk også beskjed at neste gang så kan jeg ta med pcen inn istedet sånn at elkjøp setter inn harddisken for meg.  (første og siste gang jeg kjøper pc derifra.)

 

Det er feil, du mister ikke garantien om du går fra hdd til ssd og om du gjør det selv. Som du sier, kjøper ikke data der jeg heller :)

 

 

ifølge de, så var det fy fy å sette inn flere/bytte komponenter. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...