Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

8005 er generelt bedre på absolutt alt.

 

Copy paster litt om SUHD fra et kjapt google søk.

SUHD - Quantum Dot Backlight og 10-bit fargedybde

samsung-suhd-ill.jpg

SUHD-begrepet innebefatter to helt nye ting som til sammen utgjør en stor del av hemmeligheten bak den enestående bildekvalitet.

Quantum Dot Backlight innebærer et lag med ultrasmå nanokrystaller (quantum dots) som sitter rett bak LCD-panelet. Hver krystall er laget for å slippe ut enten rødt, grønt eller blått lys når den blir truffet av bakbelysningen. De individuelle RGB-bildepikslene på selve panelet blir dermed matet med lys i "riktig" farge i stedet for hvitt. Dette betyr i praksis renere og mer nøyaktige farger.

 

Kanskje enda viktigere er 10-bit fargedybden, som her for første gang finner veien inn i vanlige forbruker-TV-er. Sammenlignet med den mye brukte 8-bit-standarden har hver bildepixel nå 1074 milliarder forskjellige fargealternativer i motsetning til 16,8 millioner. Akkurat som med HD-lyd versus CD betyr det mye finere oppløsning, høyere presisjon og en mye mer naturtro opplevelse!

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Skal kjøpe ny TV i stua, har bestemt oss for at avstanden på nesten 6m gjør at vi bør opp i 60"+.

 

Kikker litt på to Samsung-TVer:

 

http://www.prisjakt.no/product.php?j=3059777,3131991

 

Er 7-serie apparatet verdt prisen imellom dem? Såvidt jeg kan se er det oppdateringshastighet som skiller i hovedsak.

 

Skal bruke dette til Canal Digital kabel-tuner, Apple TV, Chromecast og Boxee Box. Ikke PC. Bruker Sumo på Apple TV for å se fotball, ellers mye serier fra Netflix og HBO, og tegnefilmer til minstemann.

 

Noen som vil et tips? Kan jeg nøye meg med 6-serien, eller vil jeg angre? Andre alternativer som kan anbefales?

 

Lenke til kommentar

Skal kjøpe ny TV i stua, har bestemt oss for at avstanden på nesten 6m gjør at vi bør opp i 60"+.

 

Kikker litt på to Samsung-TVer:

 

http://www.prisjakt.no/product.php?j=3059777,3131991

 

Er 7-serie apparatet verdt prisen imellom dem? Såvidt jeg kan se er det oppdateringshastighet som skiller i hovedsak.

 

Skal bruke dette til Canal Digital kabel-tuner, Apple TV, Chromecast og Boxee Box. Ikke PC. Bruker Sumo på Apple TV for å se fotball, ellers mye serier fra Netflix og HBO, og tegnefilmer til minstemann.

 

Noen som vil et tips? Kan jeg nøye meg med 6-serien, eller vil jeg angre? Andre alternativer som kan anbefales?

 

Jeg ville ha gått for 7-serien i stede.  UE65JU6075 er den laveste modelen i 6 serien, og kan føles litt bortkasta å kjøpe den aller laveste modelen.

Lenke til kommentar

Bortkasta fordi den er den laveste i serien, eller fordi den er vesentlig dårligere?
 

Jeg har i grunn ikke noe imot å ikke kjøpe siste og nyeste, men hvis 200/1000 Hz vs 100/400 Hz i oppdateringsfrekvens/subfield er en vesentlig forskjell verdt 3.700,- så legger jeg heller inn dette og går for det høyeste alternativet.

 

Er det noen som vet om det er stor forskjell i OS/prosessorkraft som gjør at 7-serien oppfører seg raskere i bruk?
Ser 7'eren har 3D, men dette er ikke med i betraktningen min engang.

 

Har ikke pengene til dette enda uansett, så det blir å sette av penger hver måned til jeg er der.
Har spart opp ca. 10.000 så langt, så det blir bare et spørsmål om hvor lenge jeg må vente på å kjøpe.

 

Følger litt aktivt med på prisjakt også, i tilfelle det skulle komme tilbud i mellomtiden som gjør at jeg kan forsvare å ta siste slump på Mastercard (uten å måtte vente månedsvis med å betale det ned)

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...