Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Depresjon


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg er alvorlig deprimert! Har bestilt meg legetime, men må vente til neste fredag, men lurer på om jeg må ringe å få en akutttime?!

 

Jeg er så trøtt og sliten at jeg griner hele tiden, orker ikke dusje eller stelle meg, huset flyter, og det eneste jeg gjør om dagen er å få barna opp og på skolen! Er hjemme med minstemann på 12mnd, og det er tungt, fryktelig tungt, føler jeg klarer ikke gi han det han trenger, kjefter og smeller på de større barna, kalte de ikveld for skitunger da de bråkte og vekte minstemann og jeg sitter her og griner enda etter halvannen time og syns livet suger :( Min samber jobber for tiden vekke og er i Brasil, kommer ikke hjem før i Januar.

 

Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, men vær så snill, gi meg et råd før ungene mine havner på trappen i raseri fra moren :(


Anonymous poster hash: c76ef...804



Anonymous poster hash: c76ef...804
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg lurer på om jeg er alvorlig deprimert! Har bestilt meg legetime, men må vente til neste fredag, men lurer på om jeg må ringe å få en akutttime?!

 

Jeg er så trøtt og sliten at jeg griner hele tiden, orker ikke dusje eller stelle meg, huset flyter, og det eneste jeg gjør om dagen er å få barna opp og på skolen! Er hjemme med minstemann på 12mnd, og det er tungt, fryktelig tungt, føler jeg klarer ikke gi han det han trenger, kjefter og smeller på de større barna, kalte de ikveld for skitunger da de bråkte og vekte minstemann og jeg sitter her og griner enda etter halvannen time og syns livet suger :( Min samber jobber for tiden vekke og er i Brasil, kommer ikke hjem før i Januar.

 

Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, men vær så snill, gi meg et råd før ungene mine havner på trappen i raseri fra moren :(

Anonymous poster hash: c76ef...804

 

Anonymous poster hash: c76ef...804

 

Ikke at jeg er noen ekspert, men høres ut som fødselsdepresjon..... se link håper et hjelper.

 

 

http://nhi.no/graviditetsoraklet/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/fodselsdepresjon-13304.html

Lenke til kommentar

Har da vært til legen, og det var ingen hyggelig opplevelse, han var mer opptatt av barnas ve og vel, og ville ringe bv. Kjente jeg fikk enda mer angst, tenk om de kommer ikveld for å hente de! Ringte til helsestj når jeg kom hjem etter å ha vært hos legen, heldigvis klarte hun å roe meg litt ned.. Nei bara har nok ikke godt av at jeg er deprimert, men aldri at de lider sånn at de må hentes utav hjemmet :no: Han ville ikke gi meg noe medisin, mente jeg måtte komme meg utav huset


Anonymous poster hash: c76ef...804



Anonymous poster hash: c76ef...804
Lenke til kommentar

Det er all grunn til å tro at du er overbelastet og deprimert. Purr på for legetime.

 

Du kan også ta kontakt med Helsestasjon for å se om det er mulig å få avlastning i forhold til ungene. Mange får også god hjelp fra barnevernet, men det sitter gjerne langt inne å kontakte dem for hjelp.

 

Og det er ikke noe rart!

 

http://www.dt.no/nyheter/sjokkert-over-barnevernet-1.8667206

http://www.dt.no/nyheter/barnevernet-far-hard-kritikk-fra-tidligere-ansatte-1.8657057

http://www.dt.no/nyheter/klem-forte-til-refs-fra-barnevernet-1.8502431

 

Ikke at jeg har samler på slike linker, bare noe jeg har merket meg i det siste og det er bare et utdrag fra et kjapt søk.

 

Og joda, de gjør sikkert en bra jobb også noen ganger, håper jeg. Men generellt virker det som om de er for feige til de virkelig vanskelige sakene, men heller går for de som er lette å ha med å gjøre.

 

Jeg ville ikke tatt sjansen på å be om "hjelp" fra dem!

 

Bruk heller familien først, om mulig!

 

 

Anonymous poster hash: 4bfe5...b2b

Lenke til kommentar

Det skal veldig mye til for at barna blir hentet ut på dagen. Da må det være overhengende fare for at barna lider alvorlig overlast ved å bli værende i hjemmet.

 

Det står mye på internett om barnevernet. Alt i barnevernet er ikke slik det bør være, men fremstillingene er ofte for ensidig. Barnevernet driver med mye viktig og godt forebyggende arbeid som aldri når media.
Å be om hjelp er selvsagt en høy terskel å komme over for mange, men jeg ser det som et tegn på omsorgevne; å kjenne sine begrensninger og vite når en skal be om hjelp vitner om selvinnsikt og at en setter barnas behov foran egen skam. Det er en ressurs. Jeg kjenner mange som har fått god hjelp av barnevernet og at uten slik hjelp ville de ikke maktet belastningene de levde under.

 

Det er nok ingen quick-fix i din situasjon, verken i form av medisin eller andre tiltak. Men om du får god avlastning i hjemmet og hjelp til få løftet humøret så vil mye ta seg annerledes ut. Du har alt kontakt med Helsestasjon og det kan være at det er best å begynne der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...