Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Lenge siden siste post men svarer likevell.

 

Personelig syntes jeg skjermen er dårlig. Beveger du hodet 1 cm til venstre eller høyre forandrer hele fargespekteret seg.

 

Det kan hende nettbrett og mobiler har gjort meg utrolig kresen men mener forsatt at en pc til 13.000 bør være bedre. Er glad jeg slapp mva, blir ny pc snart.

Lenke til kommentar

Det er korrekt. Skjermkvaliteten er ett av ankepunktene på maskinen. ( notebookcheck test: http://www.notebookc...ok.77989.0.html ).

 

Dårlig innsynsvinkel er dog noe de fleste TN skjermer sliter med. Nettbrett og mobiler bruker ofte IPS eller tilsvarende teknologier som gir langt bedre innsynsvinkler.

 

Man får IPS skjermer i enkelte bærbare maskiner også: http://www.prisjakt....kmoms#prodlista

 

Om innsynsvinkler og fargegjengivelse er viktig så er det lurt å vurdere maskiner med IPS eller annen tilsvarende teknologi.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har erfaring med denne til bedriftsbruk? Dvs. som primærmaskin for konsulenter - ikke noe veldig tunge programmer eller behov for bra skjermkort etc. Det som er viktig er driftssikkerhet, portabilitet og batterikapasitet (i den rekkefølgen).

 

Det er den letteste, kraftigste bærbare PC jeg har hatt. Er tilogmed bedre enn min bærbare PC jeg har på jobb.

Den er litt tyngre enn man skulle tro og det er fordi den er 100% metall, men ellers er den veldig tynn og lett å bære rundt. Anbefaler dog en større harddisk med denne.

Den starter veldig raskt opp (Windows 7 på under 10 sekunder). Applikasjoner starter også veldig rask, men det er vel i hovedsak på grunn av SSDen.

Lenke til kommentar

Det er den letteste, kraftigste bærbare PC jeg har hatt. Er tilogmed bedre enn min bærbare PC jeg har på jobb.

Den er litt tyngre enn man skulle tro og det er fordi den er 100% metall, men ellers er den veldig tynn og lett å bære rundt. Anbefaler dog en større harddisk med denne.

Den starter veldig raskt opp (Windows 7 på under 10 sekunder). Applikasjoner starter også veldig rask, men det er vel i hovedsak på grunn av SSDen.

 

Det som er aktuelt er med 256gb SSD, men jeg er mer ute etter å høre erfaringer fra jobbruk over tid, dvs. hvor ofte har de feil på hardware etc.?

Lenke til kommentar

Er det helt umulig å bytte SSD i disse?

Jeg kjøpte en for 1 år siden med 128GB SSD, Nærmer meg snart maksgrensen av hva som er forsvarlig og det uten å ha særlig mange programmer. Men programmer oppdaterer seg og vokser, så behovet har meldt seg.

Lenke til kommentar

Er det helt umulig å bytte SSD i disse?

Jeg kjøpte en for 1 år siden med 128GB SSD, Nærmer meg snart maksgrensen av hva som er forsvarlig og det uten å ha særlig mange programmer. Men programmer oppdaterer seg og vokser, så behovet har meldt seg.

 

Neida, skal være en standard mSATA SSD, men det er ingen spesielt enkel maskin å demontere, men om du er litt fingernem så går det greit.

 

http://www.prisjakt....rev=1#prodlista

 

Tror alle 900x3 maskinene er ganske like, her er en video hvordan man åpner den:

http://www.youtube.com/watch?v=b2Eo6aAg344

 

ca 0:40 ser du mSATA SSD'en helt til venstre i bildet under den flate kabelen, den kabelen må løsnes så er det en eller to skruer som holder SSD'en.

 

Edit: ops, ser det var 900x4 det var snakk om, fant ingen video på denne. Skal dog være standard mSATA på denne også.

 

Og ser at prisjakt ikke får med seg alle SSD'ene under rett kategori, man får også 480Gb mSATA SSD når de snart kommer på lager: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1769977

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Ah... Tusen Takk :)

 

Det var meget nyttig informasjon, men da melder det seg selvsagt et par nye spørsmål.

Hvordan lettest flytte data fta eksisterende mSata til den nye. Med vanlige SSD'er kan man jo bare sette begge inn Pc'en. Kan den kobles til med USB? (Har adaper for vanlig Sata til USB)

Hvilket program bør benyttes til å overføre dataene komplett fra gammel til ny disk.

Lenke til kommentar

Hm..

 

Fikk problemer med å fjerne bakplaten. Etter å ha løsnet de 10 skruene som holder platen lot den seg fint løfte i front, men sitter bom fast i bakkant. Turde ikke å bruke makt, så jeg håper at på tips hvis noen av dere faktisk har hatt den løs. Prøvde å google, men fant kun artikler der bunn platen allerede var tatt av.

Endret av brg
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
  • 4 måneder senere...

Noen som har forsøkt seg med å oppgradere harddisk på denne?

Det begynner å nærme seg slutten for reklamasjon for min og jeg tenkte dermed at jeg kunne god bytte harddisk selv, men jeg er litt bekymret over å ødelegge noe dersom jeg skrur den opp.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...