Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Rømme hjemmefra til Lillestrøm


Gjest Guest_knut_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_knut_*

Jeg vil gå på skole i Lillestrøm neste år, jeg har mange venner der, de fleste vennene mine bor i Lørenskog men alle skal gå på skole i Lillestrøm.

Jeg bor nå på voss i hordaland og går på media og kommunikasjon.

Jeg fikk beskjed fra inntakskontoret at jeg må være folkeregistrert i akershus innen 1.mars for å søke på søke i Lillestrøm neste år.

Jeg har snakket med foreldrene mine og dem nektet meg det helt klart i begynnelse også gikk de mer over til å gi meg lov til det men så gikk de over til å nekte meg det igjen.

Så dersom jeg ikke får lov så vil jeg altså rømme hjemmefra og til Lillestrøm.

Det betyr at jeg må flytte dit før jeg er ferdig dette skoleåret her på voss og jeg vil søke musikklinjen som første valg, media og kommunikasjon første året..altså ta det en gang til neste år og heller ha dette året som jeg nå går som et øvings år og studiespesialisering på tredje valget.

Jeg bor på landet på voss rundt 20 min unna sentrum med bil og det er utrolig dårlig kollektiv transport her...det eneste som går er buss og den går bare noen ganger hver dag.

Jeg hater å bo på landet helt usosialt og det er ingenting å gjøre her, alt jeg gjør er å sitte med pc'n, spiller gitar og skriver sanger for min drøm er å spille i band, konserter og sånt og bli world famous.

Det er ikke mulig på voss og jeg klarer ikke å bo her et år til, det er ikke et alternativ en gang.

Jeg skal snart kontakte noen som leier ut hybler for å skaffe en hybel jeg kan bo i når jeg flytter til Lillestrøm eller rømmer til Lillestrøm.

Jeg er 16 år og alle vennene mine i Lørenskog spiller i band og jeg er gutt.

Hvordan er det med å skaffe seg jobb i Lillestrøm eller Oslo eller i nærheten av Lillestrøm siden jeg sannsynligvis må skaffe meg jobb? Siden foreldrene mine, spesiellt pappa sier de ikke vil støtte meg med noe penger.

Noen som har tips om dette med å rømme hjemmefra om jeg må det?

Jeg nesten hater faren min, han tror han har rett i alt, han blir sint for hver minste ting som når jeg sitter med pc'n så kommer han inn og kjefter for jeg har åpent døren inn til rommet så all varmen går ut og han kjefter om absolutt alt og hver kveld når han kommer hjem fra jobb så er det ikke noe jeg gleder meg til men da blir jeg alltid deprimert eller sint på en måte.

Han var også voldelig før og det er han litt nå også men ikke mot meg siden jeg gjør motstand nå noe som et barn ikke kan gjøre.

Noen tips eller noe? hva jeg burde gjøre?

Jeg er ikke intressert i å ha forslag om å snakke med foreldrene mine, det er noe jeg ikke gidder.

Takker for alle svar :D :D :D :D :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alltid en kjip situasjon når man ikke klarer kommunisere fornuftig med foreldrene sine og få dem til å innse at du har dine egne behov og din egen vei å gå.

Skal ikke se bort fra at de synes du er for ung til å bli sendt til storbyen riktig enda og derfor opptrer som beskyttende for deg. De har faktisk råderett over deg til du er 18 år gammel.

 

http://www.ung.no/oss/flytte/alder/16745.html

 

Du for gjøre det du kan for å få dem til å forstå situasjonen din, for det er dem du må overtale siden du ikke er myndig. Du har dem jo allerede på gli, og jo mer du jobber for det jo mer vil de innse hvor viktig det er for deg. Hvis du opptrer voksent og har planlagt alle sider ved denne saken (og gjerne involver dem i dette også) så er det til slutt tilliten foreldrene har til deg som er uslagsgivende for om du får lov å gjøre som du vil. Det å gi slipp på barna sine er noe av det vanskeligste foreldre gjør og du er langt fra alene i denne situasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...