Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ulovlig å kalle ungen Jesus?


Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og eg kjenner ein som heiter Idunn, det er eit gammelt navn. har ingenting med ketchup å gjøre :)

Idunn er vel et gammelt gudenavn, på lik linje med Odin, Brage, Thor o.l. De er ihvertfall ikke reserverte fra å brukes. Om en ønsker å kalle ungen sin Jesus, burde vel det være lov, men tenk på hvordan ungen kommer til å oppfatte navnet sitt i framtida.

Lenke til kommentar

Ingen heter Jusus i Norge.

 

Omlag 30 personer heter Jesus i Norge.

 

Forumbruker Torswin har flere ganger her på forumet konstantert at mellomnavnet hans er Adolf. Det har aldri vært ulovlig å kalle ungen sin for Adolf, men populariteten til navnet sank kraftig etter at en viss mann med bart kom til makten i Tyskland på 30-tallet. I dag er det 250 personer i Norge som heter Adolf.

 

Idun er utledet fra et gammelt norrønt ord som betyr "elsket på nytt", derfor var det vel et treffende navn på ketchup. 550 personer i Norge heter Idun med en N, 300 med to N'er.

 

 

Kilde: norskenavn.no

Lenke til kommentar

Syntes det er litt dårlig gjort og oppkalde ungen sin etter en historisk person så stor som Jesus, jeg tror det vil føre til en god del erting opp gjennom årene med ett slik navn..

 

Men Jesus er jo ofte brukt i Mexico og Spania føler jeg..

 

Men om jeg får 2 tvilling gutter skal de hete Jar-El og Kal-El hehe, vist den damen jeg engang treffer er enig :tease:

Lenke til kommentar
Det er for eksempel ikke lov å ha produkt/merkevare-navn som fornavn.

 

Jeg kjenner en jente som heter Idun til fornavn.. Tror ikke hun har søkt om dette. Da tenker jeg selvsagt på Idun Ketchup.

 

Idun er et helt vanlig navn i Norge.

 

Det er ikke lenger lov å ta navnet Bjørn, da dette er et dyr har jeg hørt. Noen som vet om dette stemmer?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Tror ikke noen kaller barnet sitt Adolf heller. Blir sikkert mobbet hele livet...

Eg heiter Torstein Adolf og har ingen problem med det.

 

Er ein og annan retardert som kjem med «Adolf ...... Hitler» når han/ho høyrer namnet mitt, men det er veldig sjeldant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...