Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

søke fritak vg1 elektrofag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det stemmer vel det. Man kan søke fritak for alle fellesfagene med unntak av gymnastikk som uansett må tas om igjen. Et ennet fag som det kanskje kan være lurt å ta om igjen og eventuelt forbedre det er faget matematikk. Hvis man skal utdanne seg videre innenfor elektrofagområdet eller hvis man skal jobbe innenfor dette, så er det veldig lurt å være "godt rutinert" i matematikk og formelregning. Ellers så er kombinasjonen VG1 TIP og VG1 elektrofag meget bra for en del elektrofaglige yrker, for eksempel automatiker, kuldemontør, ROV operatør, heismontør og flymekaniker. Det er ikke slik at VG1 TIP er bortkastet selv om man skal utdanne seg og jobbe innenfor elektrofagene. VG1 TIP og VG1 elektrofag, utgjør til sammen en bred faglig plattform der de elektriske og de mekaniske fagene passer godt sammen for ganske mange "elektromekaniske" yrker.

Endret av arne22
Lenke til kommentar

Jeg gikk VG1 TIP og VG1 Elektro. Angrer på at jeg ikke tok matte opp igjen. Du kan også spørre læreren om du kan få gå opp ett "nivå" i matten. Jeg fikk tilbud om det, men jeg var så dum å takket nei fordi jeg trodde jeg aldri kom til å få bruk for det. Hva gjør jeg nå? Jo... Jeg skal begynne på forkurs til ingeniørutdanning til høsten. Da hadde ett nivå opp i matte kommet godt med altså... Spør lærern din/Rådgiver på skolen. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...