Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Makroøkonomi for økonomer BI (V-14)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er kurskoden deres? Min er SØK3432.

 

Når har dere eksamen? Vi har 17. juni.

 

Mon tro om det stor forskjell på "vanlig" makroøkonomi og makroøkonomi for økonomer? Vurderer å betale 400,- for kurset enkeleksamen.no har, men det er kurs i makroøkonomi for økonomer.

 

SØK3525.

 

Eksamensdatoen er 17. juni for oss også. Det er noen forskjeller, men de er ikke så store. Gå inn på tidligere eksamensoppgaver og se på eksamensoppgavene fra de forskjellige kurskodene. Sjekk vår 2013 for begge, så får du et greit overblikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva er kurskoden deres? Min er SØK3432.

 

Når har dere eksamen? Vi har 17. juni.

 

Mon tro om det stor forskjell på "vanlig" makroøkonomi og makroøkonomi for økonomer? Vurderer å betale 400,- for kurset enkeleksamen.no har, men det er kurs i makroøkonomi for økonomer.

 

SØK3525.

 

Eksamensdatoen er 17. juni for oss også. Det er noen forskjeller, men de er ikke så store. Gå inn på tidligere eksamensoppgaver og se på eksamensoppgavene fra de forskjellige kurskodene. Sjekk vår 2013 for begge, så får du et greit overblikk.

 

 

 

Takk! :)

 

Det ser ut til at våre kurs er temmelig like! Det er nesten så jeg ikke helt forstår hvorfor vi ikke bare kan ha samme kurskode og det som er, når det kommer til makroøkonomi. Men, jaja... Overlever! Hehe

 

 

Mulig at jeg bare er helt fjern her jeg sitter akkurat nå, men nederst på eksamen går det an å krysse av alternativene A B C D E, fra 1-100, men hvorfor 100? Det er jo bare 30 oppgaver.

 

Sikkert en veldig lett forklaring på spørsmålet mitt, men ja...

Lenke til kommentar

 

 

Hva er kurskoden deres? Min er SØK3432.

 

Når har dere eksamen? Vi har 17. juni.

 

Mon tro om det stor forskjell på "vanlig" makroøkonomi og makroøkonomi for økonomer? Vurderer å betale 400,- for kurset enkeleksamen.no har, men det er kurs i makroøkonomi for økonomer.

 

SØK3525.

 

Eksamensdatoen er 17. juni for oss også. Det er noen forskjeller, men de er ikke så store. Gå inn på tidligere eksamensoppgaver og se på eksamensoppgavene fra de forskjellige kurskodene. Sjekk vår 2013 for begge, så får du et greit overblikk.

 

 

 

Takk! :)

 

Det ser ut til at våre kurs er temmelig like! Det er nesten så jeg ikke helt forstår hvorfor vi ikke bare kan ha samme kurskode og det som er, når det kommer til makroøkonomi. Men, jaja... Overlever! Hehe

 

 

Mulig at jeg bare er helt fjern her jeg sitter akkurat nå, men nederst på eksamen går det an å krysse av alternativene A B C D E, fra 1-100, men hvorfor 100? Det er jo bare 30 oppgaver.

 

Sikkert en veldig lett forklaring på spørsmålet mitt, men ja...

 

No worries!

 

De bruker samme svararket på MC-eksamener. Noen har 40 spørsmål, noen har 30, tviler dog på at noen har 100. De håper sikkert studentene krysser av feil, så de (BI) kan tjene penger på konting.

 

De forskjellene som er, er så marginale at det burde vært samme kurskode. De som har finans, siv.øk., etc., har det dog ganske mye verre. De slipper ikke unna med en "enkel" MC-eksamen.

Lenke til kommentar

No worries!

 

De bruker samme svararket på MC-eksamener. Noen har 40 spørsmål, noen har 30, tviler dog på at noen har 100. De håper sikkert studentene krysser av feil, så de (BI) kan tjene penger på konting.

 

De forskjellene som er, er så marginale at det burde vært samme kurskode. De som har finans, siv.øk., etc., har det dog ganske mye verre. De slipper ikke unna med en "enkel" MC-eksamen.

BI taper penger på at studenter stryker, så skulle de vært fokusert på penger burde alle ha bestått pga økt statlig støtte. ;)

 

Grunnen til at det har 100 er nok pga maskinene som leser av resultatene er laget for å takle eksamener med opp til 100 spørsmål.

Lenke til kommentar

Vår "lesetaktikk" er å først gå gjennom de oppgavene Robert Gunder har lagt ut ifm forelesningene. Deretter gjør vi eksamensoppgaver ann mass. En A eller B bør være innafor når vi har to uker å forberede på.

Hei hvilke oppgave mente du? Jeg har sjekket på its og fant ingen oppgavene som Robert har lagt ut? Takk for svar. :)

Lenke til kommentar

Hos meg er det en egen mappe på its som heter "oppgaver og løsningsforslag"

Regner med denne mappen ikke er under "Arbeidskrav rommet", og at det er din lokale lærer som har lagt dette ut?

Her i Trondheim, er det kun en forelesningsplan som er lagt ut av vår foreleser... :(

Endret av Direct
Lenke til kommentar

 

Hos meg er det en egen mappe på its som heter "oppgaver og løsningsforslag"

Her i Kristiansand, det eneste som ble lagt ut av våre forelser er forelesningsfoiler også… :(

 

Men vi har såklart fått utdelt ark med oppgaver til hver forelesning :)

Lenke til kommentar

Spørsmål angående Oppgave 11 vår 2011, hvor man skal regne ut veksten i total faktorproduktivitet. Når jeg bruker vekstligninga så får jeg: gY = gA + agK + (1- a)gL --> 3,4% = X + 0,35 * 5% + (1 - 0,35) * -1% -->
- X = 1,75 - 0,65 - 3,4 --> x = 2,3. svaret skal bli 1,65, noe som jeg får om jeg trekker fra 0,65.
Hva gjør jeg feil i denne oppgaven? :hmm: Takker for svar! :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...