Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ingen spill starter opp


Anbefalte innlegg

Jeg har et merkelig problem med maskinen min. Uansett hvilket spill jeg prøver å starte, enten om det er et stort eller lite spill, om det er fra Steam eller Battle.net, så vil ingen av dem til tider starte opp.. Når jeg f.eks. forsøker å starte opp Overwatch eller Diablo 3 gjennom Battle.net får jeg bare en sort skjerm, eller så vil ikke spillet starte i det hele tatt selv om klienten sier at jeg spiller spillet. Når jeg prøver Doom, Witcher 3 eller Undertale gjennom Steam skjer det ikke noe bortsett fra at statusen min endres til at jeg er in-game. I begge tilfeller dukker spillet opp i task manager, men under bakgrunns-prosesser hvor spillet bruker minimalt med ressurser av maskinen.

 

Den eneste løsningen jeg har funnet er å starte maskinen på nytt. I de fleste tilfeller fører dette til at spillene starter uten noe som helst problemer, men det kan også skje at det ikke hjelper. Jeg har ikke noe virus på maskinen, og kun Windows Defender som antivirus (som jeg tviler er problemet). Er det noen måte å finne ut hva dette skyldes? På Mac finnes det en console som logger alle hendelser som skjer på maskinen. Er det noe liknende jeg kan se på i Windows også?

 

Basic specs:

 

Windows 10 Pro

Intel i5 4670k

Nvidia GTX 1070

8gm DDR3 RAM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva gjorde du før det skjedde? Har nok ikke skjedd ut av det blå.

 

Jeg vet at Nvidia har hatt trøbbel med drivere før, tilogmed en som ødela GPU'er :p Prøv å kjør DDU og legg inn driveren på nytt, kanskje finne en eldre driver, den forrige som funka.

 

Det har vært sånn en stund, så vet ikke hva det kan skyldes om jeg har gjort noe spesielt. Har prøvd DDU og lagt inn alt med Nvidia på nytt, så får se om det hjelper. Takk for tips! :)

 

 

Prøv å vente i 3-4 minutter etter at du har fyrt opp spillet. Kan hende det er forsinket reaksjon på prosessene. 

Har slitt litt med det selv etter overklokking og hyppig systemkræsj. 

Men bare vent og se, kanskje det starter opp

 

Jeg skrev faktisk dette innlegget samtidig som jeg ventet på at Doom skulle laste (ca. 5 min), men det skjedde ikke noe. Har reinstallert noen drivere, så skal se om det  har hjulpet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...