Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

20 år gammel og har vondt i kneet


lawiet

Anbefalte innlegg

Hei

 

jeg er 20 år gammel, jeg skjønner ikkehvorfor jeg har vondt i kneet,jeg har ikke løftet og noe tungt i det hele tatt, jeg pleier meste parten av tiden sitte.

 

første gangen jeg la merke til den lille smerten var da jeg satt på en stol, og når jeg stod opp så merket jeg at det var noe galt med kneet mitt, det gjør ikke veldig vondt, men jeg merker at det er noe galt. den lille smerten forsvant en liten stund, da jeg prøvde å unngå å gå og sitte med kneet bøyed, satt heller med rette bein. men nå er det tilbake, og jeg merker det hvergang jeg bøyer kneet mitt og det begynner å skje med andre beinet også. 

 

noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, kroppen trygler om å bli brukt hver dag - den livsstilen mange lever nå kan få uante konsekvenser. Noe av den beste treningen er bl.a. å gå i kupert terreng. 

Dette kan være en kombinasjon av for mye stillesitting og spenninger i muskulaturen med nedsatt blodsirkulasjon etc. Hvis du i tillegg har innbakt i livsstilen mye Cola og potetgull må det bare føre feil avsted. Det er den lille daglige og allsidige kroppsbruken som er viktigst, ikke så mye skippertakstreningen. Om så bare en 10, helst 20 min.

 

PS: Jeg kan gi et eksempel: Var på hytta hos noen. Rodde der over et vann og gikk en liten tur i skogsterreng. Altså: den kombinasjonen av å bruke overkroppen på roingen, en variert gåtur og frisk luft utgjorde mirakler omtrent - også mentalt.

Endret av Fjellvåken
Lenke til kommentar

Som jeg har sagt så mange ganger før - "En skade opptrer sjelden ved de tunge løftene/aktivitetene, men snarere når man skal plukke opp kaffekoppen som står bak campingstolen."

-Det er typisk, ifølge egne erfaringer, å få en kilevink ut av ingenting slik du beskriver det.

 

For 2mnd siden var det en kjaka som "falt på benet mitt" under en konsert.

Jeg har på ingen måte smerter men kjenner tydelig at det er noe galt inni kneet som nektet å gå på plass/leges skikkelig.

 

Jeg skal være forsiktig med å si at legen ikke vil gjøre noe som helst med dette. Dra til legen.

Selv hadde jeg riktignok aldri dratt til legen pgr.av slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...