Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Allergisk mot kyllingkjøtt?


Unkown ID

Anbefalte innlegg

Hei hei! Mitt navn er christoffer jeg er helt ny på diskusjon.no :)

 

En plage som jeg har er at jeg er allergisk mot kyllingkjøtt

 

Jeg elsker kylling osv og hater at jeg hovner opp i halsen får kløe i øret og mister stemmen helt når jeg har spist kylling 

 

Så noen som vet om det finnes allergi tabletter mot dette?

 

skulle så gjerne spist en kalkun nå i påsken!! og litt kyllingvinger så klart!

 

 

En veldig rar ting er at til tider så kan jeg spise kyllingvinger`?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reagerer du tilfeldigvis også på egg? Andre som reagerer på kylling har også reagert på piffi-krydder.

 

Du kan prøve zyrtec som er reseptfri, men vær forsiktig med kyllinginntaket uansett. Zyrtec trenger gjerne 3-4 dager med daglig dose for å fungere optimalt.

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg ikke anbefalt å ta zyrtec eller andre antihistaminer så lenge du ikke har fått bekreftet at du er allergisk, eller ikke. Det kan tenkes at du tidhvis ikke reagerer på kyllingvinger fordi det er lite kjøtt og kjøttets proteiner blir fortere denaturert (proteinene forandrer 3D-struktur) enn en kyllingfilet. Dette er bare en tanke. Det kan være proteiner i kyllingen som kroppen reagerer på og danner antistoffer mot. Besøk heller legen og ta opp problemet der. Mulig du kan få medisiner som hjelper mot reaksjonen du får når du spiser kylling. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...