Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Light Sosial Angst


fotograf1din

Anbefalte innlegg

Er en gutt i tenårene. Har aldri hatt problemer med å få oppmerksomhet eller tale har eks. hatt hovedroller i skuespill etc. omtrent da jeg fylte 16 år (kansje litt før) merket jeg en rar følelse før sosiale sammenkommster. Ble nervøs kunne også rødme lett før var jeg helt likegyldig til forestillinger eller presentasjoner foran klassen, nå begynner jeg å grue meg veldig. Det rare er når jeg er litt brisen eller er trygg på personene er jeg som regel midtpunktet i det meste. Føles så rart fra å være midtpunktet til å bli sosialt redd. Det startet med at jeg begynte å rødme lettere å ville unga for mye oppmerksomhet, men siden jeg alltid har hatt en del oppmerksomhet får jeg jo det også når jeg ikke vil ha det. Det hele ender som regel med at jeg dropper fester og lingnende. Begynner på ny skole på mandag og trenger seriøst hjelp. Det værste er at vennene mine aner ingenting bør jeg snakke med dem om det ? Vet jo at alt sitter i hodet så har noen teknikker som funker helt greit. Den ene er hvis jeg smiler når jeg skjenner at det kommer fordi da lurer jeg hjernen til å tror jeg er glad. Ser også helt grei ut drar damer uten problemer selvom jeg ikke kommer noen vei med dem håpløs som jeg er. Avogtil får jeg bittelitt angst bare det er en deilig dame i kassen på butikken selvom det ikke er en åpenbar match da de sikkert er 2-3 år eldre. blir jeg ganske så nervøs. Sikkert en del skrivefeil fikk bare rablet ned noe. Takker for svar :*

Endret av Dysfunctional
Gjenopprettet tråd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er en gutt i tenårene. Har aldri hatt problemer med å få oppmerksomhet eller tale har eks. hatt hovedroller i skuespill etc. omtrent da jeg fylte 16 år (kansje litt før) merket jeg en rar følelse før sosiale sammenkommster. Ble nervøs kunne også rødme lett før var jeg helt likegyldig til forestillinger eller presentasjoner foran klassen, nå begynner jeg å grue meg veldig. Det rare er når jeg er litt brisen eller er trygg på personene er jeg som regel midtpunktet i det meste. Føles så rart fra å være midtpunktet til å bli sosialt redd. Det startet med at jeg begynte å rødme lettere å ville unga for mye oppmerksomhet, men siden jeg alltid har hatt en del oppmerksomhet får jeg jo det også når jeg ikke vil ha det. Det hele ender som regel med at jeg dropper fester og lingnende. Begynner på ny skole på mandag og trenger seriøst hjelp. Det værste er at vennene mine aner ingenting bør jeg snakke med dem om det ? Vet jo at alt sitter i hodet så har noen teknikker som funker helt greit. Den ene er hvis jeg smiler når jeg skjenner at det kommer fordi da lurer jeg hjernen til å tror jeg er glad. Ser også helt grei ut drar damer uten problemer selvom jeg ikke kommer noen vei med dem håpløs som jeg er. Avogtil får jeg bittelitt angst bare det er en deilig dame i kassen på butikken selvom det ikke er en åpenbar match da de sikkert er 2-3 år eldre. blir jeg ganske så nervøs. Sikkert en del skrivefeil fikk bare rablet ned noe. Takker for svar :*

Sliter med det samme. Jeg kan få oppmerksomhet, for eksempel snakke litt høyere i en gruppe, men da strever jeg med å få det til. Det blir liksom for mye sosialt press, men jeg tar mye sånne sjangser. Jeg har hatt dette problemet i 3 år nå, og prøvd å fikse, men funker ikke. Det du sier med jenter, hahaha, det sliter jeg ekstremt med. Har nærmest angst for å snakke med jenter, og når jeg gjør det så blir det ofte en nervøs og angsrengt samtale fra min side. Det som er spessielt med dette, er at jeg ikke kan stoppe det, pulsen øker veldig høyt, økt spyttproduksjon(redusert tale evne). Selvom jeg prøver, får jeg ikke det til pga puls, og alt det andre. Jeg vil få det til, men klarer aldri en veldig kontrollert samtale.

 

Anonymous poster hash: 64865...7aa

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Det kan være det bare er en fase eller at du holder på å utvikle sosial angst. Har selv slitt en del med angst, og anbefaler på det sterkeste at du står i angsten og ikke unngår ubehagelige ting. Ikke dropp fester og andre ubehagelige situasjoner pga det, det vil bare gjøre alt verre.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...