Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er disse ledningene til i bagasjerom -bilde


Asaf_p

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han spør om de to gule + den tredje ledningen som ser ut som tre ledninger (strømforsyning) i en stikk.

 

De to gule med hvit beskyttelse er vakuumslanger og ledningsstikket er sikkert strømforsyningen til vakuumpumpen.

 

Vakuum er ofte brukt til sentrallås og dette vakuumet styres fra en vakuumboks med pumpe som trenger strøm, derfor strømkontakten du holder i.

 

Jeg regner med at du har sentrallås på din Saab 93 som er elektrisk, så hvorfor du har mulighet for å ettermontere vakuumslanger og pumpe på din bil vet jeg ikke. Jeg regner i allefall med at det er sentrallåsen det er ment for. Vet ikke om noe annet som er vakuumstyrt fra bagasjerommet.

 

Spør et verksted som kan Saab. De kan sikkert svare deg. Du kan også prøve å følge vakuumslangene og se hvor de går.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke Saab har hatt noe vakuumdrevet i kupeen siden varmeapparatet på de eldste 900erne. De to oransje kablene er fiberoptikk, i praksis et 25mbit nettverk mellom enheter i bl.a lydanlegget. Med en kraftigere lydpakke vil ihvertfall en av de kablene være tilkoblet en forsterker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...