Gå til innhold

Hvilken seilbåt var det jeg så ? =S


drz

Anbefalte innlegg

Var i Italia i sommmer og utenfor hotellet lå det en 2 master, tellte de greiene på tvers (mine tekniske utrykk for seilig er så godt som ikke eksisterende). Og fant ut at den må ha vært godt over 120 fot. Har seilt mye med en båt på rundt 84 fot så har sånn grei formening om størrelsen på seilbåter når jeg ser dem på avstand.

 

MEN uansett, vi gikk en tur til marinaen og der lå den 2mastern vi hadde sett ute på sjøen. Bak 2masteren lå det en ENORM enmaster som fikk 120 foten til å se bitteliten ut. Den hadde blått skrog, tror den var fransk, og den kan ha hatt så mye som 7-8 "greier på tvers" på masten.

 

Lurer virkelig på hva denne båten heter og hvor stor den egentlig er, fordi jeg har aldri sett en så stor seilbåt før i hele mitt liv.

 

Har til og med prøvd å illustrere poenget mitt med en fin paint tegning, den røde er den jeg vil ha navnet på, den sorte er vel ca 110-120 fot. Enmasteren føltes virkelig så stor ut, var helt sinnsykt.

 

Så hva heter båten?

- ENORM

- Enmaster

- Fransk eller et land med noenlunde likt flagg (det var krøllet sammen)

- Blått skrog

 

 

Alle forslag blir satt høy pris på =)

 

 

 

Edit: Er også ganske sikker på at jeg så http://en.wikipedia.org/wiki/The_Maltese_Falcon_(yacht) på vei inn med flyet, de mastene er det er ganske lette å gjenkjenne. Hadde vist min mor en film om denne båten rett før vi dro og hun var enig ^^

post-117499-1219613808_thumb.jpg

Endret av drz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
kan da ikke være så mange som får en 120 foter til å se knøttliten ut?

 

Verdens største 1-master (i 2007) er vel båten til tidligere direktør/styreformann i AVIS bilutleie?

 

Mirabella V. Den har "bare" 5 salingshorn men masten er så høy at den ikke vil klare å komme under noen broer. 247 fot lang, men må vel være så stor for at en 120 foter ser knøttliten ut? Masten er nesten like høy som Oslo Plaza og har t.o.m. heis delvis opp. Eneste er at denne er hvit, ikke blå, så sant den ikke er omlakkert siste året.

 

En liten bildeserie er f.eks. her.

Lenke til kommentar
kan da ikke være så mange som får en 120 foter til å se knøttliten ut?

 

Verdens største 1-master (i 2007) er vel båten til tidligere direktør/styreformann i AVIS bilutleie?

 

Mirabella V. Den har "bare" 5 salingshorn men masten er så høy at den ikke vil klare å komme under noen broer. 247 fot lang, men må vel være så stor for at en 120 foter ser knøttliten ut? Masten er nesten like høy som Oslo Plaza og har t.o.m. heis delvis opp. Eneste er at denne er hvit, ikke blå, så sant den ikke er omlakkert siste året.

 

En liten bildeserie er f.eks. her.

 

Tror seriøst det var den, ligner på en prikk. Bildene yter ikke denne båten rettferdighet, den er ENORM

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...