Gå til innhold

CDRW- problemer. Klarer ikke å brenne.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg prøver å hjelpe en kompis av meg med et brenneproblem.

 

Er det noen som har opplevd følgende problem:

 

Har Sony CD-rom, Nec CDRW, WXP SP1.

 

Har CD og CDRW på samme kabel på IDE2, som henholdsvis master og slave. Jumpersettings er sjekket, og står som de skal på begge enhetene. BIOS- innstillinger er korrekte. UDMA er aktivert for begge enhetene. Har prøvd ulike kabler, og har funnet at kablene er OK.

På IDE1 står det kun èn WD HDD som master alene. UDMA er aktivert.

 

Når vi prøver å brenne med NeroMix, så får vi hverken brent filer eller kopiert en musikk-CD. Musikk-CD'n er så gammel at den ikke har kopibeskyttelse.

Vi får jo opp valget med hvilken CD og brenner vi skal velge, men når vi skal velge CDRW'en, så kommer det bare opp følgende brennealternativ; "Image Recorder".

CD-rom og CDRW er testet og funnet OK.

Og det er jo ikke en opsjon å sette brenneren som slave på harddisken, for da senkes jo harddiskytelsen betraktelig.

 

Og ja, vi har prøvd tre ulike CD- plater (medier) også......

 

Jeg (og kompisen) kan ikke fatte hva som er årsaken. Jeg har jo tre andre maskiner, og det er jo ikke noe annet oppsett på maskina hans enn det er på mine - og mine fungerer jo helt prima.

 

Supertakknemlig for alle bidrag som måtte komme........:-) Jeg er tom for ideer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker for meg som at brenne programmet ikke støtter brenneren, hvis det eneste du finner er image driver, last ned nyeste brenne program ifra www.nero.com.

Primert bør du ha brenneren og hardisken som master på hver ide kabel, og ikke brenne cdèr "on the fly", stor risk for feil brenninger.

Lykke til!

 

Mercury

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...