Gå til innhold

Kjøp av nytt objektiv.


Anbefalte innlegg

Driver og leiter etter et nytt objektiv... Det kommer primært til å brukest til landskapsbilder og noen portretter. Kunne tenkt meg fast brennevidde.

Har sett på dette .

Grunnen til at jeg vil bytte objektiv er fordi hver gang jeg prøver å ta et landskapsbilde blir det uklart, blir nesten som digital zoom på mitt 18-55kit til canon d400 og mitt 70-300mm, er mektig lei av dette...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Driver og leiter etter et nytt objektiv... Det kommer primært til å brukest til landskapsbilder og noen portretter. Kunne tenkt meg fast brennevidde.

Har sett på dette .

Grunnen til at jeg vil bytte objektiv er fordi hver gang jeg prøver å ta et landskapsbilde blir det uklart, blir nesten som digital zoom på mitt 18-55kit til canon d400 og mitt 70-300mm, er mektig lei av dette...

 

Har ikke så mye peil på objektiver men den vidvinkelen såg bra ut men vet ikke om det er et godt kjøp det for andre komme innspill med for jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg vil bytte objektiv er fordi hver gang jeg prøver å ta et landskapsbilde blir det uklart, blir nesten som digital zoom på mitt 18-55kit til canon d400 og mitt 70-300mm, er mektig lei av dette...

 

 

Rart, det skal ikke være noe problem å ta landskapsbilder med en 18-55. Faktisk er brennviddeområdet mellom 18 og 24 veldig godt egnet. Kan du legge inn et eksempel

slik at det er mulig å se hva problemet er?

Lenke til kommentar

Ser at du har brukt F14 på 1/60 sek lukkertid på 55 mm.

Har du tatt bildet håndholdt?

I dette tilfellet hadde du nok fått bedre skarphet ved å bruke

f/11 for å få opp lukkertiden endel. Prøv å ta et tilsvarende bilde med selvutløser og stativ, evt. noe å sette kameraet stødig på. Er det fortsatt like ille (for jeg synes det er ille) ville jeg tatt noen grep.

 

Dette er 18-55 uten is og det er berømt/beryktet for store produksjonsavvik. Derfor kan du reklamere på objektivet og håpe at du får et bedre i bytte. Om du gjør det kan du prøve å argumentere for at du legger i noen penger for å betale mellomlegg opp til den nye 18-55is som er et bedre objektiv på alle måter.

Lenke til kommentar
Ser at du har brukt F14 på 1/60 sek lukkertid på 55 mm.

Har du tatt bildet håndholdt?

I dette tilfellet hadde du nok fått bedre skarphet ved å bruke

f/11 for å få opp lukkertiden endel. Prøv å ta et tilsvarende bilde med selvutløser og stativ, evt. noe å sette kameraet stødig på. Er det fortsatt like ille (for jeg synes det er ille) ville jeg tatt noen grep.

 

Dette er 18-55 uten is og det er berømt/beryktet for store produksjonsavvik. Derfor kan du reklamere på objektivet og håpe at du får et bedre i bytte. Om du gjør det kan du prøve å argumentere for at du legger i noen penger for å betale mellomlegg opp til den nye 18-55is som er et bedre objektiv på alle måter.

Bildet ble ikke tatt håndholdt, ble tatt fra stativ med selvutløser. Tror ikke jeg får byttet objektivet siden kamereaet ble kjøpt i USA. Men noe som er rart er at dette gjelder begge objektivene mine, 18-55mm og 70-300mm. Men det er bare på landskapsbilder dette gjelder, kan det ha noe med at kameraet mitt har stått på Adobe RGB? Har stilt det til SRGB nå, får ikke testet fargene før i morgen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...