Gå til innhold

BK: blomsten & jernmasta


Anbefalte innlegg

Jeg var oppe i Vadsø i nettopp hvor det finnes en historisk luftskipsmast som er et velkjent landemerke der oppe. Den ble reist på slutten av tyvetallet og ble brukt til fortøying av nettopp luftskip. Roald Amundsen og Umberto Nobile (italiensk luftfartingeniør) brukte masta som siste utpost på fastlandet for pioner ekspedisjoner over arktiske områder. Nok om det. Masta er en ca 25- 30meter høy.

Det blåste mye så jeg skrudde opp ISO til 400 for å få rask nok lukkertid mot bevegelsesuskarphet. Artig bilde syns jeg selv, jeg lå flat i marka mens jeg trøkka kameraet ned, men kunne ikke bruke søkeren. Skulle gjerne hatt tiltbar skjerm og live view. Jeg skulle vel også ha fjerna noe av gresset som kom med

 

ISO 400- F11- 1/500s

post-69577-1219581674_thumb.jpg

Endret av Napoleon XIV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bildestøyen. Jeg er ikke helt enig i den kritikken, men vi har alle rett til å mene det de vil. Noen er veldig opptatt av 100% renhet, men jeg synes det blir for mye pixelpeeping. Hver sin smak, og nok om det. Der jeg synes at bilder uten støy er sterile, synes andre at støyen er forstyrrende. Men det er ikke spesielt mye støy i dette bildet, og den støyen som finnes er ikke stygg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...