Gå til innhold

Hvorfor sier alle at xbox suger? d3m slit3r da


tagger

Anbefalte innlegg

PS-folket er mest sannsynlig "narrow-minded" fanboys som har holdt seg til Sony siden PS1.

 

Realiteten er at håndkontrollen te XBOx er mye bedre enn PS'en sin.. PS-kontrolleren er ALT for liten med få knapper og den ligger dårlig i hånda. Hvorfor er'n liten? Jo forde den er laga for asiatere .. småfolk, altså.

 

XBox-kontrolleren ligger perfekt i hånda, den har fler knapper og den ser STILIG ut!

 

XBox'en har også den klart raskeste maskina + kongespill som Halo, DOA3, Splinter Cell, Ralli Sport Challenge, Deathrow, etc etc...

 

Men ikke nok med det... dvd-spilleren på xbox er jo 10 ganger bedre enn PS2' sin! (Pga hardware-spiller ikke software)

 

Og for å ikke glemme at man slepper å betale for ekstra minnekort på BOX'en, for den har innebygd harddisk...

 

Og nettverkskort...

 

 

Hm, ja. XBox - er i mine øyne - KLART BEST. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Si meg. Hvorfor synes alle at xbox er dårlig? jeg synes den er helt perfekt,grafikken er noe av det beste på markedet , stikken sitter perfekt i hånden- alt er som smurt når det gjelder xbox. :yes::grumpy:

 

??????????????????????????????????????????????????

 

Og si at noen sliter om dem ikke liker xbox er nå og ta i..

da er det vel heller du som sliter vil nå jeg si..

 

Anyways.. er grafikk og at stikken passer i hånden mer viktig for deg en at det faktisk finnes spill som er brukbare til konsolen?

Lenke til kommentar

Hum det er i dine øyne ja.

 

Når det gjelder kontrollen så viser deg at fler tallet av spilletestere og andre tester hevder at Gamecube kontrollen best, og Xbox kontrollen på en nokså skuffende siste plass. Kontrollen er stor og klumpete (ikke stilfull), som resten av selve boksen, umodernet. Når skal det være lite å stilfult.

 

Nå har Xbox fanboys osv levd på spille titlen Halo siden Xboxen først kom, HALLO? Det er nå over et år siden... Slutt og bruk Halo som argument... Det holder ikke lenger. Så trekker du inn Splinter Cell, som desverre også for deg er å finne på andre konsoller, med ekstra matriell... (Som selvfølgelig bare skulle mangle siden det kom noen månder seinere), og ikke dra inn "Ja men vi kan laste ned fra Live senere".

 

Når det gjelder resten av de spillene du nevnte er dette spill som generelt har høstet dårlige/elendige kritikker verden over... enten så legger de som eier Xbox kvalitets lista jævlig lavt når det gjelder spill eller så er de blottet for informasjon og erfaring slik som de stakkars Irakerane som ikke vet bedre enn og ELSKE Saddam.

 

Selv nyter jeg alle 3 konsollene på vær sin måte, men vil ikke si at Xbox på noen måte fremtrer som noe favoritt. Og siden ditt innlegg ble så negativt mot alt annet så er mitt negativt mot ditt.

Lenke til kommentar
Hum det er i dine øyne ja.

 

Når det gjelder kontrollen så viser deg at fler tallet av spilletestere og andre tester hevder at Gamecube kontrollen best, og Xbox kontrollen på en nokså skuffende siste plass. Kontrollen er stor og klumpete (ikke stilfull), som resten av selve boksen, umodernet. Når skal det være lite å stilfult.

 

Nå har Xbox fanboys osv levd på spille titlen Halo siden Xboxen først kom, HALLO? Det er nå over et år siden... Slutt og bruk Halo som argument... Det holder ikke lenger. Så trekker du inn Splinter Cell, som desverre også for deg er å finne på andre konsoller, med ekstra matriell... (Som selvfølgelig bare skulle mangle siden det kom noen månder seinere), og ikke dra inn "Ja men vi kan laste ned fra Live senere".

 

Når det gjelder resten av de spillene du nevnte er dette spill som generelt har høstet dårlige/elendige kritikker verden over... enten så legger de som eier Xbox kvalitets lista sinnsvakt lavt når det gjelder spill eller så er de blottet for informasjon og erfaring slik som de stakkars Irakerane som ikke vet bedre enn og ELSKE Saddam.

 

Selv nyter jeg alle 3 konsollene på vær sin måte, men vil ikke si at Xbox på noen måte fremtrer som noe favoritt. Og siden ditt innlegg ble så negativt mot alt annet så er mitt negativt mot ditt.

 

Du kan mase så mye du vil om at Halo er gammelt, men sannheten er at Halo er blitt kåra til årets spill for 2002 flere ganger..

 

Jeg har testa alle konsollene, og jeg skjønner ikke at noen kan foretrekke PS og GC-kontrolleren forran xbox' sin.

 

Både deathrow og RalliSPort har fått glimrende kritikker. RalliSport har blitt kåra til det beste (arkade)-bilspillet med BEST grafikk noensinne.

Ingen spill kan slå Rallisport på det området .. og arkade-kjøringa gjør det til et komplett bilspill. (for de som vil ha arkade fremfor 'the real deal')

Dessuten er det min egen erfaring av spillet som teller mest, er samma for meg om spillet er godt likt blant anmelderne.

 

Og du vet tydeligvis ikke så mye om politikk.

Irakerne elsker ikke Saddam.. han har drept mange tusen irakere... Men når de får et vestlig tv-team i trynet så har de ikke noe anna å si - hvis ikke blir de drept dagen etterpå av POLITIET til Saddam.

 

God natt.

Lenke til kommentar

Ja, Rallisport glemte jeg, det er faktisk veldig bra. Men altså jeg kan ikke leve på at Manchester United Vant serien i 98. Og når du snakker om kontrollen, så sier du hva du selv mener. Men hvis vi tar utgangspunkt i Gamespot,IGN og Gamespy så vi får en litt annen syns vinkel, så sies det at Xbox kontrollen på sin plass er svakest. Hvorfor skulle MS lage en alternativ kontroll? Jo fordi det har vært mye negativ kritikk til den som i utgangspunktet er orginal. I sånne diskusjoner hvor kontrollen blir brukt som et argument mot Xbox, svarer de andre "Harru prøvd kontroller S eller? Den er bare best". Altså de drar inn alternative løsninger. Men på Sen har de ikke fikset stort annet en selve formen på kontrollen, for den er faktum bedre og holde i, men de har ikke fikset på det butte/harde knappene, eller den overdrevene ristinga i kontrollen.

 

Et annet argument som ofte blir dratt inn er hvor sinnsykt bra grafikk Xboxen har, og hvor JÆVLIG mye bedre den er enn sine motstandere sin. For det første er ikke det tillfelle, og for det andre holder det? Holder det med bra grafikk? Spiller det noe rolle om en tekstur på Xbox mot PS2 da som det er størst forskjell på har et par ekstra pixler i texturene, noe ikke det vanlige øye lett oppfatter? Har det noe å si på spillbarheten av selve spillet? Nei trur ikke det.

 

Nei desverre vet jeg ikke mye om politikk, ikke bryr jeg meg heller... men jeg vet såpass at det Irakiske folk, av både retsel og FEIL INFORMASJON fra regeringen via media er grunnen til at det "later som" eller ikke veit bedre når det gjelder Saddam.

 

Go natt.

Lenke til kommentar

Eg trur handkontrollen fyrst og fremst kjem an på kva ein er van med. Eg har lange gitarfingrar, men får ondt i handa etter 5 kampar DOA3 på X-Box. Eg er vel mest van med Playstationkontrollane dei siste åra.

 

Eg kjøpte aldri PS2, men eg invisterte i ein Gamecube og Metroid Prime no. PS2 og XBox er jo meir som underhaldningssentralar å rekne, og eg ville ha ein spelkonsoll. Ein spelkonsoll vert aldri betre enn spela som kjem til den.

 

Uansett, grunnen til at eg ikkje er interessert i ein X-Box, er at eg allereie har ein high-end PC. X-Box er vel det nye millenniet sitt svar på AmigaCDTV. Dei ferraste eg kjenner ville ha kjøpt seg ein AMIGACDTV om dei allereie hadde ein Amiga500+. (Sjølv om den er svart, kan koplast til TV, har CD-spelar og passar i stua.)

 

Men blås. Som vise menn før meg har sagt i kvar einaste liknande tråd (Stryk det som ikkje passar):

 

Likar du (X-Box/PS2/GameCube), er nok (X-Box/PS2/GameCube) det beste valget for deg!

Lenke til kommentar

djorgen: Du maser om at du ikke fatter at folk liker PS/GC kontrollene...

 

Kan ikke du og alle andre bare skjønne at folk har forskjellig smak?

Noen liker en ting mens andre liker en annen.

Skal du liksom forvente at en unge skal like Xbox kontrollen, som for han må være stor som et hus, eller "kan du ikke fatte" at han ikke liker den?

 

En annen ting:

Du sier at Xbox er den raskeste maskinen og har kongespill.

Greit nok at den er raskest, men so what?

Det er spillene som avgjør, ikke maskinen.

Lenke til kommentar
Xbox har den beste lyden, prossesoren og grafikkkortet. Xboxen er den største konsollen i størrelse, men hvem skitt bryr seg. Kontrollen passer perfekt til de som har normalt store fingre. Hvis man ønsker, kan man også få seg kontroller-s som er for de som har mindre fingre. Det eneste jeg ikke liker med xboxen er at den bråker ganske mye og xbox nesten ikke har noen bra spill for seg selv.

 

 

 

X-Box har bedre lyd, ja... GC har ikke støtte for 5.1 pga. flest folk bare har to høytalere. Prosessoren ble jo diskutert lenger oppe her...

Og grafikken er ikke særlig/noe bedre en GC.

(Ja, den har støtte for bedre grafikk, men nei... den klarer ikke å kjøre med det...)

 

Har bare prøvd den en gang utenom butikkene....

Men det var veldig irriterende å se på film pga. vifta...

(I noen butikker står den ikke på fordi den bare klikker hele tida...)

 

Og jeg syns ikke "x-box only" spillene er noe for meg...

 

 

Ikke bli sur... Det er bare det jeg mener...

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke at Xbox suger, men den er ikke direkte BRA heller! Dessuten må alle xbox-fanboys slutte med å bruke specs som argument, for hva hjelper det når det nesten ikke finnes kule spill? Greit nok, Halo er fett(har klart det) men det er ikke alltid morsomt!!! Dessuten er det ikke mer en fire soill å se fram til! PS2 får følgende nå straks: Zone Of the Enders 2, MGS2: Substance, Devil May Cry 2, Splinter Cell, Tenchu 3 og Final Fantasy X-2!!! GC ligger ikke langt unna den heller, + at den maskinen har så mange herlige "sprø" spill som super monkey ball osv. Xbox sine spill derimot, ligger langt etter, pga. at de oser av amerikanskhet der bifft-er-bra og happy-ending er sentrale emner! Xbox har derimot et genialt spill, Jet Set Radio, men det kan man jo spille på andre konsoller uansett(burning)! Dessuten finnes det jo Dreamcast for spesielt inntereserte! Huh, dette ble litt lenger enn antatt! :)

Lenke til kommentar

til dere som tror det ikke finnes bra spill til Xbox'en: Dette er spillene jeg har kjöpt så langt (på bare litt over 6 mnd.) og de er bra alle sammen!

 

Amped: Freestyle Snowboarding (genialt!)

Blinx: The Time Sweeper (ok, litt midt på treet)

Buffy: the Vampire Slayer (kult)

Dead or Alive 3 (genialt, og nei, ikke start noen Tekken vs DOA diskusjon!)

Elder Scrolls III Morrowind (genialt)

Enclave (kjempebra)

Halo: Combat Evolved (sinnsykt genialt)

Moto GP (genialt for alle oss som liker motorsykler)

Oddworld: Munch's Oddysee (hey, it's Oddworld! er bra!)

Project Gotham Racing (Genialt på alle måter)

Racing Evoluzione / Apex (veeldig bra arcade-racer)

Rallisport Challenge (superb rallyspill!)

Sega GT 2002 (ikke verdens beste, men greit nok)

Shenmue II (Genialt spill!)

Splinter Cell (rått spill, og si hva du vil: Det ser mye bedre ut på Xbox enn det gör på PS2 + Xbox live downloads rocker!)

World Racing (Mercedes-Benz) (Sykt bra spill laget for Xbox men vil bli konvertert med tiden...)

Lenke til kommentar

NÅR skal folk skjønne at valg av konsoll er opp til den enkelte?! Jeg blir så irritert når dere skriver nedlatende om andre enn deres egen! :grumpy: PS2-fanboys er verst. Nå som Xbox og GameCube er kommet ut sier dere bare: "At de er kraftigere gjør dem ikke bedre så lenge de ikke har noen gode spill!" :roll: Dere tåler rett og slett ikke at dere har fått konkurranse! ALLE konsollene har gode spill, alt avhenger av smak.

 

Håper alle fanboys en gang i livet skjønner hvor idiotisk sånn oppførsel faktisk er.

Lenke til kommentar
kjøp alle tre

de er gode på sine måter

samme som intel vs amd dette her

Eller en kan kanskje like godt si: Kjøp ingen av dem, så unngår du å støtte den monopolistiske tankegangen som ligger bak enhver konsoll? Jeg er i hvert fall svært glad for at jeg kan bytte ut deler av PCen min uten å måtte bytte hele boksen. Lenge leve den åpne arkitekturen! ;)

 

(Ok, kanskje litt off-topic.)

Lenke til kommentar

Jeg synes at XBOX-kontrollen er den beste. Den kommer på delt førsteplass sammen med GC, og PS/PS2 er taperen. Jeg tror nok at Microsoft "testet" designen til kontrollen på noen tusen (ekte) gamere før de begynte å masseprodusere XBOX....

Hva er galt med å bruke "gamle spill" som argument for at en konsoll er bra? Da skal PS2-folket jammen holde kjeft om Gran Turismo, FF, Timesplitters, Tekken ->

At XBOXen "deler" spillutvalget med PC er vel ikke bare en ulempe? PC spill er som regel bra, og de som ikke har en PC eller ikke har en som er kraftig nok har muligheten til å få spilt spillet for en veldig billig penge. Dette kan være litt irriterende for de som har begge deler, men noen spill er likevel eksklusive, mens andre rett og slett passer bedre inn i stua! Splinter Cell og Morrowind er nok å foretrekke på PC hvis man har en kraftig PC, da spillene er billigere, man kan patche dem, og grafikken er som regel skarpere (ble overrasket over hvor "crisp" Splinter Cell så ut på PC). F.eks Halo har jeg spilt meg lei av på XBOX, men jeg kommer likevel til å kjøpe PC-versjonen. Det samme gjelder derimot ikke Splinter Cell...

Lenke til kommentar
kjøp alle tre

de er gode på sine måter

samme som intel vs amd dette her

Eller en kan kanskje like godt si: Kjøp ingen av dem, så unngår du å støtte den monopolistiske tankegangen som ligger bak enhver konsoll? Jeg er i hvert fall svært glad for at jeg kan bytte ut deler av PCen min uten å måtte bytte hele boksen. Lenge leve den åpne arkitekturen! ;)

 

(Ok, kanskje litt off-topic.)

 

Helt enig, PC tar alt :) [nesten:]

Lenke til kommentar

mange her som bruker specs som argument, men har dere peil på det? specs er mye mere enn antall mhz, en cpu på 500mhz kan ha mye bedre specs enn en på 700 og 1000mhz...

hvilken forskjell gjør det? hvilken tilfredstillelse finner dere i at dere sitter med den maskinen med raskest cpu? jeg aner psychopat tendenser.

jeg bryr meg ikke om spec, litt pga jeg ikke aner hva som er best av de ulike cpu'ene og litt fordi jeg ikke bryr meg om specs...

jeg bryr meg om grafikken, det gjør alle, ellers ville vi fortsatt sittet med tekstbaserte spill, men jeg synes ikke det er noe særlig forskjell mellom konsollene idag.

det er helt iorden folk liker en konsoll og slenger drit om en annen de ikke liker, men det skulle vært gjenåpnet konsentrasjonleir for dere konsoll horer som sier ps2, gc eller xbox eiere er dumme fordi de liker eller kjøper den konsollen de har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...