Gå til innhold

BK: Chianti med mer.(Serie)


jimdidr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det første som slår meg er at himmelen ble veldig hvit. Kunne godt ha undereksponert litt her, evt brukt et ND filter.

Liker utsnittene. Favorittbilde av de 4 er nummer 2.

Stiligt med skiltet i forgrunnen. Bra dybde.

Kunne kanskje ha kjørt det gjennom Photoshop. Piffet det litt opp. Fargene er litt matte.

 

Jeg var redd dette ville vise at jeg har en noe ukalibrert skjerm... :/ kjipt.

 

har justert rundt med fargene, har latt bildene være litt matte for å få rolige bilder.

Høy vibrance men lite saturation på fargene.

Har ikke gjort noe med himmelene fordi det ville inne bære mye mer "komplisert" redigering, skal se på det siden. (Der var litt for sterk sol.)

 

Takk for tilbakemelding.

Lenke til kommentar

Hille har en del fornufitge betrakninger her. Jeg tror også at et polariseringsfilter (istedet for en ND-grad) kunne hjulpet her.

 

Bilde nr. 2 er bra. #1 er også OK, men der bør du croppe vekk en del av himmelen. Men gjør seg nok bra i større størrelser.

 

Jeg tok meg tid til å leke litt i PS på bilde #1 - mulig at det ble i det skarpeste laget ...

 

 

Si ifra hvis du vil at jeg skal fjerne bildet.

 

Tom

Lenke til kommentar

LR2 med adjustment brush og exposure negativ ca -0.4 til -0.5 ville nok ha gjort susen på himmelen der på alle bildene egentlig - virker litt overeksponert i mine øyne :)

 

Deretter hadde jeg fortsatt videre med brush i LR2 med saturation der det måtte trengs for å dra tilbake litt mer piff i fargene

Endret av wideload
Lenke til kommentar

Takker for tilbakemeldingene, her er originalene(bare mindre) de virker alle litt flushed (solen var alt for sterk) syns jeg, så jeg satt dillet mye i Photoshop med raw brytere.

 

post-147000-1219505517_thumb.jpg

post-147000-1219505485_thumb.jpg

post-147000-1219505555_thumb.jpg

post-147000-1219505807_thumb.jpg

 

Tom: jeg liker å bruke aspekteen wide, 1:1 eller vanlig bilde. så jeg måtte kuttet mer på top eller også rasket med noe på venstre side, men takk for ideen.

Lenke til kommentar
Likte veldig godt bilde nr 2! Versjonen rett over denne posten av samme bilde ble ikke så bra syntes jeg.

 

Takker, den siste posten er bildene uredigerte.

 

Jeg ser ut til å ha en veldig vibrant skjerm her så jeg må nok finne meg noe Kalibrerings utstyr, får håpe skolen jeg begynner på tirsdag har noe jeg kan låne...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...