Gå til innhold

Hvilket OS og programmer til HTPC?


Anbefalte innlegg

At du kan starte å se når den første filen er kommet ned ser jeg ikke på som noe poeng, den mest populære nedlastingsmåten er torrent, og der går man såvidt jeg vet ikke fra A til Å i en rett linje.

 

Og kan ikke skjønne at XBMC er noe raskere enn MP da min MP har en reaksjonstid tilnermet null.

 

Penere? Både Meedio og MP har sine Aeon skins. Men hva som er pent er veldig subjektivt. Personlig så foretrekker jeg rene menyer uten alt for mye krimskrams.

Bedre IMDB støtte? Tja, sist jeg kjørte en film-import så bommet jeg på 3 av 427 med Meedio. Hva MP anngår så sliter kanskje den innebyggede importeren, men det finnes alternativer som MyFilms MovingPictures.

 

Ferdig codec oppsett som du er låst til er en begrensning, og ikke noe å skryte av.

 

Hvorfor skulle XBMC ha dratt ifra MP om ett år? Dette går uansett i bølger. Og selv om XBMC vil være forran MP om 6 mnd, så vil MP fort komme forran igjen når MP2 kommer på banen. Og Meedio når Meedios begynner å bli ferdig.

 

Men det er ingen av alternativene som oppfyller alle mine ønsker. Det jeg ønsker er ett flerbruker orientert og server/client oppsett mediasenter system.

Endret av zicoz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rar støtten er vel mest aktuell til usenet nedlastinger. (Hvor alle filmer er pakket med rar og du har fast båndbredde til leverandøren).

Unødvendig for alle som ikke laster ned fra news, men utrolig kjekt for de som gjør det.

 

IMDB støtten i XBMC er automatisk, så du trenger ikke å gjøre noen "film import".

 

Som du sier, ferdig codec oppsett er både en fordel og ulempe.

Fordel med at det virker "out of the box", men ulempe når det ikke virker. Bruker forøvrig ikke XBMC fordi min x4 Phenom 9750 ikke er "rask nok" til å dekode x264 med ffdshow.

 

Hvorfor jeg tror XBMC vil dra fra de andre er at de har bedre prosjektledelse og styring av releasene sine. Det beste hadde jo vært om prosjektene slo seg sammen, og brukte det beste fra hvert prosjekt.

Men det er jo den store ulempen med "opensource", det er bestandig en utvikler som er uenig med de andre og starter et eget prosjekt.

Endret av obergeru
Lenke til kommentar
Bruker forøvrig ikke XBMC fordi min x4 Phenom 9750 ikke er "rask nok" til å dekode x264 med ffdshow.

Kjører uten problemer 1080p med X2 4000+ og HD3450. Kunne sikkert brukt en XP2500+ barton også (hadde det vært PCIe kort med slike hovedkort ;)). Stikkordet er DXVA - som FFMPEG ikke støtter - og som gir suveren PQ etter mitt syn.

Hvorfor jeg tror XBMC vil dra fra de andre er at de har bedre prosjektledelse og styring av releasene sine.

Det tror jeg faktisk ikke du har nok innsyn i til å uttale deg ;)

Det beste hadde jo vært om prosjektene slo seg sammen, og brukte det beste fra hvert prosjekt.

Team MediaPortal legger mesteparten av arbeidskraften i TV (TVServer) og etterhvert i MP2. Å legge ned MP2 (som ssv. vil bli overlegent alt som innen FLOSS mediesenter) ville vært direkte idiotisk.

Lenke til kommentar
Kjører uten problemer 1080p med X2 4000+ og HD3450. Kunne sikkert brukt en XP2500+ barton også (hadde det vært PCIe kort med slike hovedkort ;)). Stikkordet er DXVA - som FFMPEG ikke støtter - og som gir suveren PQ etter mitt syn.

 

Hvilke codecer kjører du for å få benyttet DXVA? Vet at man må ha filmer som er rett encodet, men er det en spesiell codec, eller spesielle instillinger man få gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...