Gå til innhold

News fra Canon: 50d. (nå med preview av kameraet)


Anbefalte innlegg

Et usaklig innlegg med personangrep er fjernet. Vi prøver å holde en voksen og seriøs tone her på forumet, så hvis noen ønsker å drive barnslig krangling fordi de ikke har bedre argumenter å komme med, så får de velge seg et annet forum.

 

Og fint om man begrenser bruken av sitering mest mulig. Siter kun det du svarer på, og maks to ledd bakover :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og mens 40D bare var en liten oppgradering fra 30D, ser det ut til at 50D kan ta Canons mellomklasse til et helt nytt nivå.

 

Spesifikasjonene skal nemlig være som følger:

15,1 megapiksel sensor, som gir en bildeoppløsning på 4752 x 3168

1,6x beskjæring

DIGIC 4-prosessor og maksimal ISO på 12800

3-tommers skjerm med VGA-oppløsning

Innebygget bildestabilisator

Autofokus med ansiktsgjenkjenning

Vekt: 730 gram uten batteri

 

http://www.tu.no/forbrukerteknologi/article177740.ece

 

 

Stemmer dette så er det nok liten tvil om at det snart blir nytt kamera :cool:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Noen som har peiling på om BG-E2N grepet vil fortsatt passe til 50D også?

Dette vil ikke påvirke mitt kjøp, men har lovd bort mitt 20D til en niceprice til en kompis når jeg oppgraderer, og han maser og tjaser om han får med grep eller ei :)

Ettersom en 50D ser mer eller mindre identisk ut som en 40D, så er det en viss sjanse for at den passer. Det vet vi om et par dager, så kompisen din får smøre seg med tålmodighet.

 

Tom

Lenke til kommentar
Key-features:

 

1.6x crop

15.1MP

Digic 4

Dust Reduction

Auto Brightness Processing

Auto CA correction

95% viewfinder .97 magnification

9 point af (All Cross Type)

AF Fine Tuning

Face Recognition AF

ISO 100-3200 (Expansion to 6400, 12800)

6.3 fps (high speed) 3fps (low speed)

Buffer: 16 RAW - 60 JPG - 10 RAW+JPG

100,000 shutter life

HDMI Output

3" VGA LCD (920,000 pixel)

Jeg har vurdert å bytte ut 350D-en min, først og fremst fordi jeg vil ha bedre søker, dernest fordi jeg uansett skal på shoppetur til Usa.

 

Jeg ser ikke så fryktelig mye på specs-ene her som overbeviser meg om at jeg bør vente (og/eller betale premium) for 50D nå som 40D antagelig blir priset ned. Det eneste som frister er display med større oppløsning, slik at det går kjappere å sjekke fokus etter at man har tatt bilde?

 

Hvis 5D II/7D blir halvparten av det "o store internet" håper at det skal bli, så må det prises veldig mye høyere enn 50D for at 50D skal framstå som grei pris/ytelse?

 

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
Hvis 5D II/7D blir halvparten av det "o store internet" håper at det skal bli, så må det prises veldig mye høyere enn 50D for at 50D skal framstå som grei pris/ytelse?

De kan egentlig ikke sammenlignes, spør du meg. Hvis du trenger/har lyst på egenskapene til FF-sensoren (god ytelse på høy ISO, vidvinkel, dybdeskarphet, o.l.) kjøper du 5D-oppfølgeren, hvis ikke kjøper du 40D/50D. Det er veldig vanskelig å sammenligne pris/ytelse på to såpass forskjellige sensorer.

 

Og jeg er enig i at disse forbedringene i forhold til 40D ikke er verdt altfor mange tusenlappene.

Endret av arnold_layne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...