Gå til innhold

Warhammer Online Review - NDA opphevet!


Anbefalte innlegg

Det å miste items under pvp er det kun noen små sære spill som tørr å prøve seg på, spillere generelt er ikke interisert i å miste saker dem har jobbet for. Det er en god grund til at noen av tidenes beste og største mmo spill ikke har dette i sine spill. Det blir for sært og spillere generelt vil ikke ha noe av det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det å miste items under pvp er det kun noen små sære spill som tørr å prøve seg på, spillere generelt er ikke interisert i å miste saker dem har jobbet for. Det er en god grund til at noen av tidenes beste og største mmo spill ikke har dette i sine spill. Det blir for sært og spillere generelt vil ikke ha noe av det.

 

men man mister ting i War? jeg så en video av han derre BreatH karn på youtube med sine filmer hvor han snakker imenss han spiller.. han drepte en kar å fikk loote noe items av den han drepe så sa han at han fikk items som belønning for å drepe noen i open pvp.. men kan godt være han bare fikk noe å han andre karn ikke mistet?

Lenke til kommentar

ja og godt er det:)

 

Man kan kanskje si det på denen måten..om man tenker litt på menneskelige følelser osv...;

 

Det å miste noe som faktisk betyr noe for en selv kan føre til at man blir deppa...og kanskje også føre til at man starter å hate...enten en person eller en ting.

 

Det å vinne noe gjør en person glad....og videre...bare glad...så blir man likegyldig for det fører ikke til noe mer liksom...det blir en vane å være glad..

 

Med andre ord. Det å hate er noe man sliter med i lang tid....det å bli glad er noe man fort kommer over.

 

Alt i alt så betyr dette at betydningen av å miste noe betyr så utrolig mye mer enn det å vinne noe. Derfor vil et pvp-reward & risk spill kun være av interesse for folk som vet dem kan vinne mesteparten av tiden, eller at det ikke betyr noe som helst for dem om dem vinner eller taper (men da spiller dem sannsynligvis ikek så lenge uansett...disse vil fort gå lei)

 

Med andre ord...som sagt tidligere. Pvp-risk and reward er for en svært svært liten spillermasse.

Lenke til kommentar
Det å miste items under pvp er det kun noen små sære spill som tørr å prøve seg på, spillere generelt er ikke interisert i å miste saker dem har jobbet for. Det er en god grund til at noen av tidenes beste og største mmo spill ikke har dette i sine spill. Det blir for sært og spillere generelt vil ikke ha noe av det.

 

men man mister ting i War? jeg så en video av han derre BreatH karn på youtube med sine filmer hvor han snakker imenss han spiller.. han drepte en kar å fikk loote noe items av den han drepe så sa han at han fikk items som belønning for å drepe noen i open pvp.. men kan godt være han bare fikk noe å han andre karn ikke mistet?

 

Dette er tilfelding generert loot.

Lenke til kommentar
Det å miste items under pvp er det kun noen små sære spill som tørr å prøve seg på, spillere generelt er ikke interisert i å miste saker dem har jobbet for. Det er en god grund til at noen av tidenes beste og største mmo spill ikke har dette i sine spill. Det blir for sært og spillere generelt vil ikke ha noe av det.

 

men man mister ting i War? jeg så en video av han derre BreatH karn på youtube med sine filmer hvor han snakker imenss han spiller.. han drepte en kar å fikk loote noe items av den han drepe så sa han at han fikk items som belønning for å drepe noen i open pvp.. men kan godt være han bare fikk noe å han andre karn ikke mistet?

 

jada..er vel som i wow. Man får reward om man vinner. men denne rewarden kommer IKKE på bekostning av spilleren man drepte. Om man taper mister man ikek noe...men man får enten ingen reward, eller man får mindre reward enn vinneren (trøstepremie for å delta)

 

Dette er et system som fungerer knallbra:) Og det fucker ikke med folks følelser og humør:)

Lenke til kommentar
Det å miste items under pvp er det kun noen små sære spill som tørr å prøve seg på, spillere generelt er ikke interisert i å miste saker dem har jobbet for. Det er en god grund til at noen av tidenes beste og største mmo spill ikke har dette i sine spill. Det blir for sært og spillere generelt vil ikke ha noe av det.

 

men man mister ting i War? jeg så en video av han derre BreatH karn på youtube med sine filmer hvor han snakker imenss han spiller.. han drepte en kar å fikk loote noe items av den han drepe så sa han at han fikk items som belønning for å drepe noen i open pvp.. men kan godt være han bare fikk noe å han andre karn ikke mistet?

 

jada..er vel som i wow. Man får reward om man vinner. men denne rewarden kommer IKKE på bekostning av spilleren man drepte. Om man taper mister man ikek noe...men man får enten ingen reward, eller man får mindre reward enn vinneren (trøstepremie for å delta)

 

Dette er et system som fungerer knallbra:) Og det fucker ikke med folks følelser og humør:)

 

ok;)

Lenke til kommentar
Takker Zappy for en av de beste andmeldelsene jeg noen gang har lest, selv om det bare er beta var den veldig utfyllende og svarte på mye jeg lurte på og hjalp på å øke forventningen et par hakk til.

Og til deg Zlash, den patch noten var veldig nyttig lesestoff.

 

Meget br skrevet :thumbup:

Tusen takk for all den gode tilbakemeldingen folkens.

 

 

 

o(O)phus, jeg legger inn årene. Heretter blir det bare repetering av det vi mener. :roll:

Lenke til kommentar
ja og godt er det:)

 

Man kan kanskje si det på denen måten..om man tenker litt på menneskelige følelser osv...;

 

Det å miste noe som faktisk betyr noe for en selv kan føre til at man blir deppa...og kanskje også føre til at man starter å hate...enten en person eller en ting.

 

Det å vinne noe gjør en person glad....og videre...bare glad...så blir man likegyldig for det fører ikke til noe mer liksom...det blir en vane å være glad..

 

Med andre ord. Det å hate er noe man sliter med i lang tid....det å bli glad er noe man fort kommer over.

Er det en dårlig ting å hate i et spill da? Er det ikke det som er meningen bak factions og RvR? Man skal jo på en måte fra dag.1 hate sine motstandere så det at man får denne følelsen forsterket gjennom spillingen vil hvertfall for meg få meg til å skjerpe meg. "Neste gang tar jeg dem!"

 

Alt i alt så betyr dette at betydningen av å miste noe betyr så utrolig mye mer enn det å vinne noe. Derfor vil et pvp-reward & risk spill kun være av interesse for folk som vet dem kan vinne mesteparten av tiden, eller at det ikke betyr noe som helst for dem om dem vinner eller taper (men da spiller dem sannsynligvis ikek så lenge uansett...disse vil fort gå lei)

 

Med andre ord...som sagt tidligere. Pvp-risk and reward er for en svært svært liten spillermasse.

 

Ser ut som om du snakker om det virkelige liv?

Hvis følelsene for lykke og hat blir såpass sterke gjennom et spill så passer man altså ikke inn i slike verdener. Hvis du tar med deg følelsene fra et spill og ut i ditt eget liv er du en litt farlig individ imo. Og det er slike folk som dreper for virtuelle gjenstander.

Men på en annen side.. Mener du at spill ikke skal inneholde for mange følelser? Det blir da isåfall fra min side alt for grunt og kjedelig for min del.

 

Siste setning her blir kun gjetting gjennom personlige preferanser ettersom man ikke kan bevise noenting idag med tanke på at det ikke har kommet noen R&C spill etter at WoW kom ut. Ser man på tiden før kjempen Blizzard utgav et MMO så ville man faktisk sett at R&C spill lå på lik linje som spill uten R&C.

Lenke til kommentar
o(O)phus, jeg legger inn årene. Heretter blir det bare repetering av det vi mener. :roll:

Men regner da med at du ser hvor jeg kommer ifra, og som jeg sa allerede fra start av, noen liker spill uten R&C (Quake, Grand Turismo, WoW osv) mens andre liker spill hvor man blir straffet og likeså belønnet for å spille godt (CS, Live for Speed/Forza, UO osv).

 

Og på dette grunnlaget så blir nok WAR kun et spill jeg kommer til å hoppe glatt over ettersom jeg ikke orker mer spill hvor man blir belønnet for å bare "hoppe" i det.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

Om det er et spill her i verden som har bevist en gang for alle at gfx ikke er alt så er det vel World of Warcraft. Kan kjøres på så si alt av maskinvare og spillet flyter som en drømm på ok maskiner.

 

Nå har jeg ikke testet Warhammer enda men dem har lagt seg litt på samme lista og det tror jeg er veldig smart. Fleste mmorpg spill som har satset på avansert og "realistisk" gfx har somregel ikke hatt mye issues.

 

Bare se på AoC fks, spillet ser helt sykt bra ut. Men fps svinger alt ifra noen 50fps til 5fps. Nok til å få envær til å bli gal...andre eksempler er jo Vanguard og Everquest 2. Nå har nok EQ2 blitt bedre siden jeg spilte det way back...

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Jeg spilt Ultima online fra slutten 97 til US daoc release, bra spill. Men tar 10-15min skaffe tilbake gear du mista. Spillet var skill basert 1v1 og 2v2. Om jeg daua faen ikke mye si. Uten at var PK så klart.

 

 

Men Daoc/war Har veldig my teamwork. 8 vs 50 ish har jeg kommet ut av på Daoc og si ikke det er skill basert (Uten PABE bomb). 1v1 i spiller blir ikke bra men vem bryr seg. War rank system kong til mere/skilled skillpoint, stats, Actionpoint og Armor får du. Så du føler charen din blir mere powerfull. 6vs6 og 6vs zerg er morro. har ikke så mye si risk vs reward system mere. Så leneg kan brage at jeg er best/bedre en andre!

 

 

Spilt wow 4 år spillert er ok, men ikke spes bra pvp. DAOC og UO er mye bedre. Men pve bare spille tid og good leader så greier du det!

quake 1 best FPS spillet så laga.

PS. CS noob spill.

Lenke til kommentar
Hva kommer?

 

Ting som forventes å komme før spillet slippes:

  1. Et helt nytt server login system som hindrer sidene i å bli ubalansert. Dvs. at det er ingen server population cap, kun en cap for hver av sidene. Man vil trolig også kunne se hvilke servere som trenger hva.
  2. Auksjons hus
  3. Bank
  4. UI forbedringer
  5. Mer content
  6. Mer polish (grafikk, gameplay etc)
  7. Class balansering

Nå som Open Beta er igang og ny patch er rullet ut så kan jeg oppdatere litt på hva som har kommet utifra det jeg sa manglet i reviewen. Patchnotes i sitt fulle finner du lenger oppe.

 

1. Login systemet som nevnt over er på plass, men kommer trolig til å få en oppdatering til før launch. Når man lager karakterer er de påkledd fullt tier 4 armor, så man kan se hva man skriver seg opp til. En veldig god forbedring.

2. Auksjons hus er på plass.

3. Bank er på plass.

4. Veldig mange UI forbedringer. Man kan nå stille mer på grafikken (vil trolig komme mer til launch), Tome of Knowledge har fått en STOR bump i utsende (på tide) og selvfølgelig masse nytt innhold, alle maps har blitt bedre, ingame help er på plass (om litt dårlig implementert) og mye mer.

5. Nytt content overalt: Check.

6. Combat har blitt enda smoothere. Det gjennstår noen små glitcher, men ikke noe som er farlig. Det er nå mulig å trykke på en ability 0,3 sek før den faktisk er klar uten å få "not ready" feilmelding. Teksturer har blitt flinkere og loade. etc.

7. Masse oppdateringer til alle classer: Check.

 

WAR er i god stand og klart for release. Det er enda mange områder med stort forbedringspotensiale, men det kommer man ikke utenom.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...