Gå til innhold

Nye dell latitude - leveringstider + kundeservice


Lacim

Anbefalte innlegg

Bestilte en E6400 i forrige uke. Gjorde dette per telefon, og selger informerte meg om at det kom til å ta rundt 2 uker før jeg fikk maskinen. Dette var greit nok, 2 uker på å levere en ny maskin godtar jeg. Bestillingsbekreftelse med kundenummer og ordrenummer skulle jeg få per e-post ganske snart.

 

Den gang ei.

 

Det kom ingen e-post med bekreftelse til min e-postadresse den dagen. Lot det gå enda en dag før jeg igjen ringte og spurte hvorfor de ikke hadde sendt meg noe. Dette var da på fredag i forrige uke, ca. klokken 11. Vedkommende jeg pratet med beklaget seg, og sa han skulle få ordnet opp i denne saken umiddelbart, men at det i verste fall kom til å drøye til mandag. Helt i orden det også.

 

Mandag kom og gikk, fremdeles ingen e-post. Ingenting annet å gjøre enn å ringe nok en gang. Ny beskjed, skulle få svar i løpet av dagen. Og ja, denne gangen fikk jeg mail med kunde- og ordrenummer.

 

For å sjekke at alt var i orden, sjekket jeg status for min ordre på dells hjemmesider. Til min store forskrekkelse var forventet leveringsdato nå 26.09 - 6 uker etter at jeg bestilte. 2 uker kan jeg alltids vente, men 6? Dette er i meste laget. Bestemte meg for å skrive en e-post hvor jeg spurte om årsaken til at jeg ble lovet 2 uker, til tross for at nettsidene sier 6. Maskinen jeg bestilte skulle ikke ha noen spesielle egenskaper som skulle tilsi en slik ekstra leveringstid. Helt standard E6400, bare med minneoppgradering fra 1 til 2gb.

 

I skrivende stund avventer jeg svar på denne henvendelsen. Går ut ifra at jeg vil få tilbakemelding i løpet av morgendagen. Dersom det viser seg at maskinen ikke kan leveres før den tid, kommer jeg til å avbestille. Dette, pluss alt det ekstra jeg måtte gå igjennom bare for å få tilsendt min ordrebekreftelse gjør at dette blir i beste fall første og siste gang jeg handler fra dell. Så langt er jeg utrolig skuffet.

 

Dette er til opplysning for eventuelle andre som har bestilt tilsvarende maskin. Gjerne post antatt leveringstid på din maskin, bare til sammenlikning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig Dell har noe problemer med forventet leveringsdato på diverse produkter?

 

Ringte for å bestille et nytt primærbatteri til en Latitude D820 i begynnelsen av denne måneden. Fikk beskjed av selgeren på telefonen at jeg måtte regne med en leveringstid på MINST 1 måned! Batteri var jeg jo nødt til å ha uansett, da mitt gamle hadde tatt kvelden, men til min store overaskelse kom det nybestillte batteriet i posten etter bare 5 dager...

Lenke til kommentar

Joda, forstår at det kan være vanskelig, men dette er informasjon jeg som kunde burde ha fått uten å be om det.

 

Når alt kommer til alt tror jeg det blir avbestilling uansett. Det hele føles så useriøst og tilfeldig. Ringer i morgen og hører hva de har å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...