Gå til innhold

Hjelp med å lage spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er artigst å lære seg og kode dersom man gjør noe man synes er artig. Derfor er det ikke noe i veien med å lære seg koding gjennom utvikling av spill.

 

Hadde det vært meg som skulle prøve å lage spill så hadde jeg imidlertid ikke begynt med flash. Mener å huske at actionscript var rimelig traurig å holde på med, og det samme synes jeg angående flash i seg selv.

 

Hadde jeg vært dere ville jeg sett på verktøy som Game Maker, Unity3d eller Torque Game Builder. Jeg tror det vil være veldig overvelmende for noen som aldri har programmert før å sette seg ned med fra scratch for å prøve og lage spill. Unødvendig synes jeg også det er når det finnes så mange verktøy der ute som gjør det nesten til en lek og lage spill.

 

Jeg har aldri laget spill før, men kan litt programmering. Jeg bestemte meg nylig for å prøve og lage et spill og har drevet med Unity3d de siste ukene nå. Jeg må nesten si at jeg synes det er skremmende enkelt å lage spill i Unity3d, men samtidlig tror jeg f.eks Game Maker er enda mer nybegynnervennlig. Og samtidlig mye mer populært.

 

I alle fall ikke begynn med C++ eller Java dersom det er det å lage spill dere er interessert i. Da hopper dere av før dere har begynt, garantert. :)

 

Starter man f.eks med Unity3d så slipper man å sette seg ned for å kode inn tidkrevende og skitkjedelige ting som fysikk, collision detection, grafikk, lyd, input, nettverk, ja hva som helst egentlig som du ikke har lyst til å sette deg ned med. :)

 

Du kan gå rett inn og kode, tegne eller modellere fiender, våpen, powerups, alt det du vil ha i spillet ditt for at det skal bli artig. Det nødvendige for at spillet skal bli spillbart er allerede laget for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...