Gå til innhold

Trenger tips til spill pc, allerede bestilt


Anbefalte innlegg

Ok, har allerede bestilt deler, men ble jo litt usikker da om det er bra nok, har ikke altfor mye kunnskap om hardware, men noe har kunnskap har jeg fått ved å sjekke forum og slikt. Pc`n skal brukes til spilling i hovedsak. Vurderer også overklokking. Har kabinett, tastatur og mus fra før, så prøver å spare inn penger her.

Deler jeg har bestilt er som følger:

 

Hardisk: Samsung SpinPoint F1 500GB SATA2,16MB 7200RPM

Ram: Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB,DDR2, 2x2GB(KIT), DHX, E.P.P, with FAN

Skjermkort: Gainward Radeon HD 4870 512MB GDDR5,PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

Cpu: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHzSocket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

Psu: Corsair Powersupply 550W Black, ATX/EPS,120mm Fan, 4xSATA, SLI, WxHxL

Hovedkort: Asus Maximus Formula,X38,S-775,DDR2,ATX, 2xGbLAN,Firew,2xPCI-E(2.0)x16

Cpu vifte: Tuniq Tower 120 (tror det er denne, kjøper den av en kompis)

Foruten dette vurderer jeg å kjøpe Dell TrueColor E248WFP 24-inch Widescreen Flat Panel LCD Monitor, for 3000 kr, noen måneder gammel.

 

Regner med at strømforskyninga er for liten, sånn med tanke på overklokking, og kanskje et skjermkort til. Men slik det er nå holder den vel? Ellers så har jeg valgt ATI kort, men er jo da en del venner som mener jeg burde valgt Nvidia, så ble litt usikker der igjen.

Tar imot hjelp og råd, med stor takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hardisk: God HDD. Men jeg ville ha plukket ut en med 32MB cache.

Ram: God Ram, lite å utsette her.

Skjermkort: Per dags dato er HD 4870 det kortet som gir deg best ytelse/valuta ratio

Cpu: Ingen dårlig CPU, men C2D E8400 eller C2D E8500 ville vært et bedre valg.

Psu: Oki PSU, men blir muligens i det svakeste laget ved fremtidig oppgradering.

Hovedkort: Godt HK. Men ville gått for X48 når man først skal kjøpe nytt.

Monitor: Må være forb** god skjerm, om du er villig til å betale 3000 for en brukt 24"

- I en skala fra 1-10 ville jeg gitt en sterk 5 eller en svak 6'er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...