Nhagruul Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 Heisann! Jeg har AMD Barton XP 3000+ og et Asus A7N8X, og på probe-programmet til asus står cpu-varmen er på rundt 50 C, men inne i BIOS står den på litt over 60 C !!!! Er dette alt for mye?? Og hva skal jeg tro på?? BIOS eller Probe??!! HJELP MEG!! :o
Jannis-15 Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 det er BIOSen som viser riktig. og 50-60c er helt normalt for en AMD CPU (spesielt om du har svake kabinett vifter), så du har ingenting å være redd for. AMD sier selv at CPUen ikke begynner å ta skade før den når ca 85c... Mvh, Jan Erik edit: skrivefeil
Hans Erling Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 Den går ikke i stykker ved 60 grader. Jeg ville stolt på at det Bios'en sier er riktig. Du kunne kanskje gå til innkjøp av en litt råere CPU kjøler. Hva med kabinett kjøling har du det ?
Nhagruul Skrevet 20. mars 2003 Forfatter Skrevet 20. mars 2003 *Phew...* Takk skal du ha! Begynte å bli litt redd.... Har hørt at man burde holde seg under 60c skjønner du... Men det er min første AMD cpu, så jeg har ikke hatt no å sammenligne med. Har jo 2 vifter på strømforsyningen, EKL Papst kabinett vifte 80x80x25mm og cpu-vifte er: cooler master silent heatpipe/vifte AMD HHC-L61-E1 mot cpu. Burde vel holde...? Takk for svar! :wink:
Gef Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 Du burde ikke stole på ASUS probe programmet :-? Bruk heller sysfan eller Hardware monitor
Jannis-15 Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 Har jo 2 vifter på strømforsyningen, EKL Papst kabinett vifte 80x80x25mm og cpu-vifte er: cooler master silent heatpipe/vifte AMD HHC-L61-E1 mot cpu. Burde vel holde...? Takk for svar! :wink: burde nok ha en i fronten også som suger inn ny og frisk luft også, og helle senke hastigheten litt på alle sammen om de støyer for mye. men uansett, på en AMD CPU skal man aldri tenke tempratur, men stabilitet. så lenge maskinen din er helt stabil er den kjølig nok Mvh, Jan Erik
KjellV Skrevet 20. mars 2003 Skrevet 20. mars 2003 men uansett, på en AMD CPU skal man aldri tenke tempratur, men stabilitet. så lenge maskinen din er helt stabil er den kjølig nok Jepp. Er tempen under 75 grader (80-85 grader egentlig men kjekt med litt sikkerhetsmargin) og maskinen er stabil så har du ingenting å frykte.
cdrom Skrevet 21. mars 2003 Skrevet 21. mars 2003 jeg hadde selv ca 60 grader på cpuen, tok så av sideplatene på kabinettet og fikk cpuen ned til 38 grader.. Viktig med kabinettvifter!!!
Woilef Skrevet 21. mars 2003 Skrevet 21. mars 2003 hmmm vet ikke om jeg ville stolt på bios her..... har samme hk og hos meg står biosen og blinker mellom 33 og 72 grader?!?!?!?! Når jeg går inn i probe programmet ligger den stabilt på 55.... det kan jo ikke stemme at den er 72 grader??... har kjøler som er garantert opp til 2600
Jannis-15 Skrevet 22. mars 2003 Skrevet 22. mars 2003 da tror jeg det må være en eller annen feil med BIOSen din, har du prøvd å oppgradere den?
Jarmo Skrevet 22. mars 2003 Skrevet 22. mars 2003 Ps. Det har veldig mye å si hvor varmt/kald er det i rommet ditt !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå